پیام مدیر آموزش‌وپرورش منطقه دستگردان به مناسبت سالروز شهادت استاد

پیام مدیر آموزش‌وپرورش منطقه دستگردان به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و روز گرامیداشت مقام معلم

مدیر آموزش‌وپرورش منطقه دستگردان به مناسبت فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مطهری و آغاز هفتۀ گرامیداشت مقام شامخ معلم پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش‌وپرورش منطقه دستگردان، ابراهیم قلی پور، مدیرآموزش‌وپرورش منطقه به مناسبت فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مطهری و آغاز هفتۀ گرامیداشت مقام شامخ معلم پیامی صادر کرد. متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ (سورۀ مبارکۀ مجادله، آیۀ ۱۱)
خداوند کسانی را که ایمان آورده‌اند و کسانی را که علم به آنان داده شده درجات عظیمی می‌بخشد.

تعلیم‌وتربیت، مأموریتی الهی است که خداوند آن را برعهدۀ پیامبران خویش نهاده تا با رهاندن خلق از بند جهل و نادانی، آنان را به‌سوی نیکی و نیکبختی رهنمون شوند و همین کار و هدف، وجه اشتراک بزرگ معلمان و انبیا است که موجب شده تا در یک مسیر و به سمت یک مقصد گام بردارند.

نقش معلم در هدایت و سازندگی جامعه، نقشی غیرقابل‌انکار است؛ چرا که او با نگاه، گفتار و رفتار خود الفبای زندگی را به دانش‌آموزانش یاد می‌دهد و به آنان درس آزادی و آزادگی می‌آموزد تا آینده‌سازان جامعه را در پیمودن مسیر نیل به سعادت و افتخار یاری دهد و بی‌تردید باید همین موقعیت و جایگاه خطیر را، دلیل شرافت شغل معلمی و ارزشمندی آن دانست.

دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، که معلم بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی ما است، فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به مقام معلم و تکریم جایگاه او به شمار می‌رود؛ چرا که وی نمایۀ وصف‌ ناشدنی مکتب تعلیم‌وتربیت محمدی و اسوۀ بارز منش و هویت معلمی بود و در این فرصت مغتنم، این سخن او را یادآور می‌شوم که گفت: «مهم‌ترین وظیفۀ معلم، پرورش تفکر دانش‌آموزان است.»

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد، نام و خاطرۀ این معلم فرهیخته و بیش از چهل‌هزار معلم و دانش‌آموز گلگون‌کفن راه حق و حقیقت، فرارسیدن هفتۀ نکوداشت مقام معلم و روز معلم را به عموم فرهنگیان ارجمند و به ویژه همکاران توانمندم در آموزش‌وپرورش منطقه دستگردان، تبریک و تهنیت عرض کرده و از تلاش‌های صادقانه و مجاهدت‌های خالصانۀ این فرهیختگان در شکوفایی استعدادهای آینده‌سازان ایران اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنم.

توفیق همۀ عزیزان را در تحقق اهداف عالی آموزش‌وپرورش و خدمت به رشد، بالندگی و اعتلای فرهنگ و اندیشۀ میهن عزیز اسلامی از درگاه پروردگار حکیم علیم مسئلت دارم.

ابراهیم قلی پور
مدیر آموزش‌وپرورش منطقه دستگردان
                     ═════❁❁═════
پایگاه خبری اداره آموزش و پرورش منطقه دستگردان
@dastgardan2293

https://shad.ir/dastgardan2293

عشق آبادخبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:حسن علی پور
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن