#مدعی_العموم_ورود_کند #برنامه_ویژه_برای_پیشگیری_از_بحران_سیل_لازمست دادستان محترم شهرستان طبس با سلام و احترام. تجربیات گذشته بارشهای دستگردان

#مدعی_العموم_ورود_کند
#برنامه_ویژه_برای_پیشگیری_از_بحران_سیل_لازمست

دادستان محترم شهرستان طبس

با سلام و احترام.

تجربیات گذشته بارشهای دستگردان حاکی از آن است در بارندگیهای بالای ده میلیمتر ارتباط این شهر و روستاهای اقماری آن با شهرهای اطراف قطع میشود.هم از سمت طبس و هم از سمت بردسکن.

در بارندگی اخیر نیز چنین اتفاقی افتاد.کما اینکه در گذشته هم چنین بوده است.

وقتی جلگه دستگردان در چنین شرایط بحرانی قرار میگیرد امکان هیچ امدادرسانی نه بصورت زمینی و نه بصورت هوایی(با توجه به بدی آب و هوا )وجود ندارد.در این شرایط مردم میمانند با تقریبا هیچ امکاناتی.

مسیولین مربوطه این را میدانند .اما نه درحوزه راهها اقدام ضربتی و موثری انجام میدهند و نه در حوزه سد سازی و ایجاد بندهای خاکی.

در بارندگیها متوسط و به بالا ،حوزه دست گردان بدلیل موقیعت جغرافیایی خود(واقع شدن در دشت) بشدت پتانسیل ایجاد یک بحران برای مملکت را دارد.اگر بارندگیهای روز گدشته به بیست میلمتر میرسد عمق فاجعه آنقدر میشد که مسئولین کشوری را به منطقه بکشاند.

تجربیات بارندگبهای متعدد در بخش دستگردان روی میز مسئولین است.اما چرا در هر بارندگی متوسطی مردم بخش دستگردان اینگونه مصیبت زده و یا وحشت زده میشوند؟

اداره منابع آب، به بهانه پائین بودن سطح آب زیر زمینی در این منطقه بصورت مرتب اقدام به قطع کردن برق چاه موتورهای کشاورزی کرده و اشک کشاورزان دستگردان را در می آورد،در حالی که نه این اداره و نه ادارات مربوطه در حوزه آبخیز داری و آبخوانداری  هیچ اقدام موثری برای تقویت آبهای زیر زمینی از جمله ایجاد سدها و بندها و….. بر نداشته اند و قانون را بصورت یکطرفه اجرا میکنند.اگر سطح آبهای زیر زمینی دستگردان پایین است این ادارات(زیرمجوعه های وزرارت نیرو و وزارت جهاد کشاوزی در استان )چرا هیچ اقدام کار آمدی در جهت تقویت آبهای زیر زمینی و مهار سیلابها براساس شرح وظایف خود بر نداشته اند؟و فقط همان قسمت قانون که مرتبط با دیوار کوتاه کشاورز است اجرا کرده اند؟ این عین بی عدالتی نیست.؟

لذا از جنابعالی استدعا دارم حال که این سازمانها بویژه در حوزه راه ، آبخیزداری و آبخوانداری ، وظایف خود را یا اجرا نمیکنند .و یا به بحران بیخ گوش مردم منطقه دستگردان بی توجه هستند ،با عنایت به ترک فعل صورت گرفته ورود نمائید.

ضروری است ادارات مربوطه( اداره راه،منابع طبیعی،منابع آب،جهاد کشاورزی) برای بخش سیل خیز دستگردان برنامه ویژه ای تهیه کنند.بحران سیل در بخش دستگردان با حرکت لاک پشتی حل نمیشود.

با احترام
جعفر حسن پور

#ترک_فعل
#مدعی_العموم_ورود_کند
#بحران_سیل_بیخ_گوش_عشق_آباد
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن