دسته‌بندی نشده

مهدی شمسایی معلم عشق آبادی و فعال فرهنگی-سیاسی در متنی

مهدی شمسایی معلم عشق آبادی و فعال فرهنگی-سیاسی در متنی انتقادی نوشت:

دلسوزان عشق آباد ِ مظلوم….
فعالان ، فرهیختگان ، دغدغه مندان و….
التماس تفکر و توجه

ایستادگی در برابر بی عدالتی و دوست داشتن عدالت هیچ ارتباطی به دین و مذهب ، سلیقه و تفکر سیاسی و ملیت و… ندارد و در فطرت انسان است….
امروز عشق آباد با تمام ظرفیتها و توانمندیهایش شدیدا مورد بی مهری واقع شده است….
چندی است در غفلت ، سکوت ، بی توجهی و متأسفانه همراهی برخی مسؤلان اثر گذار و گاها با تجربه ، و ما مردم ، برگ دیگری از این بی عدالتی رقم خورده است…. انتقال تشکیلات اداره عشایر که قانونا حق این منطقه است ، به مرکز شهرستان و گماشتن فردی برای رفت و آمد به عشق آباد به صِرف بسته شدن دهان منتقدان…. آن هم با تصمیم مسئولی(مهندس طلایی) که در واقع حیات سیاسی و تجربه خود را مدیون دستگران و عشق ابادیهاست…
حال چند سؤال :
۱. آیا صحت دارد که رئیس محترم شورای بخش صورتجلسه انتقال را امضا نموده است؟ و اینکه آیا این امضا حتی به فرض داشتن مصوبه شورای بخش ، اقدامی غیر قانونی تلقی نمیشود؟
۲ . واکنش شورای شهر و بخشدار بعنوان نماینده مردم و دولت ، در منطقه ، چه بوده است؟
۳. چرا با وجود نیروهای بومی فرد مسؤل غیر بومی است و به فرض فقدان نیروی بومی آیا شخص واحد صلاحیت از منطقه برای بکارگیری و استخدام یافت نشده است؟
۴ . واکنش اشخاص ذی نفوذ فرهنگی ، اداری و مذهبی و…، تشکلهای علمی ، فرهنگی و…. در این خصوص چه بوده است؟
۵ . جناب مهندس طلایی که با شعار وحدت و نگاه همه جانبه به شهرستان آمده است و باید گامی زیربنایی برای ارتقاء بخش دستگردان بردارد ، بجای اقدام و حرکت در این راستا و اثبات صداقت و حسن نیت خود ، با کدام توجیه ، در چرخشی ۱۸۰ درجه ای «حق مسلم» منطقه را سلب و بدون توجه به نگرانی و دغدغه برخی دلسوزان هیچ پاسخی ارائه نمی دهد؟
۷ . آیا تا بحال سابقه دارد که نماینده عالی دولت در شهرستان فارغ از گرایشات سیاسی بصورت دوره ای در بخش ها حضور یافته و عملا در جهت توسعه عادلانه گام بردارد؟ چرا قویا با استقلال بخش ها مخالفت شده و هر تحرکی در این خصوص در نطفه خفه میشود؟
۸. کسانیکه در جایگاه مسؤل(در عشق آباد) قرار گرفته اند در قبال سخنان خود از جمله :
«لازم نیست ما خودمان را با فرماندار درگیر کنیم..!!!»
«باید سکوت کنیم چرا که ممکن است یک چیز بگیریم و ۱۰ تا از دست بدهیم…!!!»
«ما از فرماندار هیچ چیز برای عشق آباد نمی خواهیم جز موفقیت شخص وی…!!!»
پاسخی در برابر افکار عمومی دارند؟ و اینکه شایستگی ، لیاقت ، صداقت ، تعهد و توان مدیریت ایشان بویژه در بحران ها زیر سؤال نمی رود؟
چرا سکوت کرده ایم و سرمان در فضای مجازی گرم حاشیه هاست؟ چرا هیچکس واکنشی از خود نشان نمی دهد؟ ما از چه چیزی واهمه داریم؟ آیا در مقابل عقب نگه داشته شدن منطقه مسولیتی نداریم؟
همشهریان عزیز همه ما در قبال انتصاب ، انتخاب و عملکرد مسؤلان و نیز مطالبه حقوق خود مسولیم و باید پاسخگو باشیم چراکه اثرات و تبعات آن مستقیما متوجه خود ما خواهد بود ، پس لازم در مقابل اتفاقات و عملکردها سکوت نکنیم و با قاطعیت ، همراهی و وحدت به پیشرفت و توسعه دیارمان کمک کنیم در غیر اینصورت به ترویج و نهادینه شدن بی عدالتی و ظلم آشکار در حق خود ، مسؤلان و دیار و فرزندان کمک کرده ایم…

امام جمعه محترم شهرستان طبس ، انتظار داریم در قبال بی عدالتیها سکوت نکرده و مسؤلان را مؤاخذه نمایید که این مطلوب امام زمان و ولی امر و در راستای آرمانهای انقلاب اسلامی است…
نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، شما سوگند دفاع از حقوق مردم یاد کرده اید ، این یکی از مصادیق دفاع از مظلوم نیست؟ عشق آباد را دریابید.
فرماندار و مسؤلان ، (محترم) شهرستان طبس ، اعتماد ما به شما در نتیجه عملکردتان و سابقه رفتار برخی مدیران گذشته ، از بین رفته است ، لذا اگر حقیقتا در اندیشه توسعه شهرستان هستید لازم است رویه خود را تغییر دهید….

و آخرین کلام :

تحت هر شرایطی ما سکوت نخواهیم کرد و تا پای جان ایستاده ایم .

والسلام علی من التبع الهدی
عشق آباد خبر
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن