دسته‌بندی نشده

رئیس اداره اوقاف طبس اعلام کرد

رئیس اداره اوقاف طبس اعلام کرد

اخذ ۸۴ فقره سند مالکیت موقوفات به ارزش ۱۳ میلیارد تومان در طبس

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طبس گفت: در سال گذشته ۸۴ فقره سند مالکیت موقوفات به ارزش ۱۳ میلیارد تومان توسط اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان طبس اخذ شده است.

حجت‌الاسلام خدائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: با توجه به اهمیت تثبیت و اخذ اسناد مالکیت موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه و مصون ماندن از آسیب‌های جدی و تصرف افراد سودجو و همچنین به منظور برنامه‌ریزی اصولی و منطقی برای حفظ آن، در سال گذشته تعداد ۸۴ فقره سند مالکیت در مجموع به ارزش ۱۳ میلیارد تومان اخذ شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد، ۴۸ فقره سند مربوط به تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگی است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طبس گفت: عرصه وجودی رقبات موقوفات در سطح شهرستان قابل اعتنا است و موقوفات زیادی در روستاها و سطح شهر وجود دارد که باید سند مالکیت آن‌ها اخذ گردد که این اداره عزم جدی را در قالب برنامه‌ریزی سالانه در این حوزه را دارد.

خدائی در خصوص فرایند چهارگانه زمان‌بر اخذ اسناد هر ملک افزود: اخذ سند مالکیت زمان‌بر است و با توجه به اینکه در حوزه اوقافی طبس بیش از چهار هزار رقبه موقوفه وجود دارد سالیان طولانی برای اخذ آن لازم است.

وی یادآور شد: از آنجایی که مساجد، تکایا و حسینیه‌ها به صورت هیئت امنائی مدیریت می‌گردند، اعضا هیئت امنا باید نسبت به اخذ سند مالکیت آن اقدام کند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طبس از اداره ثبت اسناد شهرستان در خصوص همکاری در تثبیت املاک موقوفات تشکر کرد.
عشق آباد خبر
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن