دسته‌بندی نشده

?خبر تکمیلی غرق شدن کودک ۱۱ ساله در استخر آب روستای

?خبر تکمیلی غرق شدن کودک ۱۱ ساله در استخر آب روستای ملوند

?مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ساعت ۱۳ و ۴۶ دقیقه امروز حادثه غرق شدگی کودک در استخر آب حوالی روستای ملوند شهرستان طبس به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ این شهرستان اعلام شد.

? وی با بیان اینکه بلافاصله آمبولانس اورژانس ۱۱۵ ده محمد و اورژانس هوایی طبس به محل حادثه اعزام شدند، افزود: در زمان رسیدن تکنسین های اورژانس با کودک ۱۱ ساله روبرو شدند که دچار غرق شدگی در استخر آب شده و فاقد علایم حیاتی بود.

?دکتر دلخروشان افزود: بلافاصله عملیات احیا قلبی ریوی توسط کارشناسان اورژانس آغاز و به همراه احیا با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس اعزام شد که متاسفانه علیرغم تلاش کارشناسان اورژانس و کادر درمانی کودک فوت کرد.

?وی افزود:غرق شدگی از علل شایع مرگ غیر عمدی در فصل بهار و تابستان بوده که اغلب در استخر، دریاچه و حتی وان حمام اتفاق افتاده که می‌توان با رعایت برخی نکات ایمنی از بروز این حوادث پیشگیری کرد.

?دکتر دلخروشان گفت: آسیب اصلی ناشی از غرق شدگی کمبود اکسیژن است و اگر اکسیژن کمتر از ۶-۴ دقیقه در اختیار ارگان های حیاتی بدن (قلب، ریه و مغز) قرار نگیرد، موجب مشکلات تهدید کننده حیات و آسیب های غیر قابل برگشت و در نهایت مرگ می‌شود.

?وی گفت: تقاضا داریم عموم افراد باید احیاء قلبی ریوی پایه (CPR) را فراگرفته و صورت لزوم تا رسیدن کارشناسان اورژانس انجام دهند، اما در هر صورت پیشگیری قبل از وقوع آسیب خیلی بهتر از اقدام به درمان مشکلات بعد از وقوع است.
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن