دسته‌بندی نشده

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه مورخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۵ به امامت حجه

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه مورخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۵ به امامت حجه الاسلام و المسلمین رجب زاده:
حجه الاسلام والمسلمین رجب زاده خطیب جمعه موقت عشق آباد ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، تکریم مادران و همسران شهدا را یکی از مصادیق تقوا عنوان کرد و افزود استقلال، امنیت و آزادی نظام اسلامی مرهون از خود گذشتگی مادران و همسران شهداست.
وی افزود : در سال های اخیر و به پاس قدردانی از زحمات مادران و همسران شهدا سالروز وفات حضرت ام البنین (س) به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است. ۱۳ جمادی الثانی یادآور روز غم انگیزی است روزی که در آن مادری فداکار و بانویی با عظمت از تبار دلاوران به سوی معبود پر کشید، ام البنین (ع) بر آن بود که در زندگی جای خالی حضرت زهرا (س) را برای فرزندان ایشان پر کند. … از ویژگی های بسیار مهم ام البنین (ع) توجه به زمان و مسائل مربوط به آن است، ایشان پس از واقعه عاشورا از مرثیه ثرایی و نوحه سرایی استفاده می کرد تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل های آینده برساند.
وی تاکید کرد :در برنامه های روز تکریم از مقام مادران و همسران شهدا به گونه ای عمل شود تا گوشه ای از نقش بسیار مهم این قشر به نسل های آینده منتقل شود، همه مسئولان و خدمت گزاران نظام وظیفه دارند از این افراد عیادت و دلجویی و تجلیل کنند و این را برای خود افتخار بدانند.
حجه الاسلام و المسلمین رجب زاده در ادامه با اشاره به ۲۰ اسفند ماه روز ملی راهیان نور آن را حرکتی ارزشمند دانست که انقلاب و نظام را در مقابل دشمنان بیمه می کند.
جمعه موقت عشق آباد : با گرامیداشت ۲۲ اسفند ماه سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا خاطر نشان کردند بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید برای شهدا همان ارزش هایی را باید قائل شویم که خدا قائل است.
امام جمعه موقت عشق آباد در ادامه با یادآوری ۲۴ اسفند سالروز انفجار بمب در مراسم نماز جمعه تهران و شهادت تعدادی از نمازگزاران توسط منافقان کوردل در سال ۱۳۶۳ خاطر نشان کرد و افزود : قدرت های جهان باید بدانند که امروز مثل دیروز نیست که با یک تشر ملت ها چون دولت ها از میدان عقب نشینی کنند. قیامی که برای خدا باشد و نهضتی که بر اساس معرفت و عقیده باشد عقب نشینی نخواهد کرد. ملت ما از هیچ دشمنی و هیچ قدرتی و هیچ توطئه ای هراس ندارد. هراس آن دارد که شهادت مکتب او نباشد.
حجه الاسلام و المسلمین رجب زاده با اشاره به ۲۴ اسفند ماه سالروز برگزاری انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۸ تاکید کرد در این موقعیت حساس که برخی موجودیت خود را در گل آلود کردن آب و ایجاد دوگانگی و تنش در جامعه می دانند توجه به چند نکته لازم است: ۱.تبیین فرمایشات وحدت آفرین و عزت بخش مقام معظم رهبری به ویژه در مقاطع حساسی همچون انتخابات، ۲.پاسخگویی منطقی، روشنگرانه و هوشمندانه و به دور از تنش و نام بردن اشخاص به شبهات و القائاتی که با هدف دلسرد کردن مردم و امید بخشیدن به دشمنان ملت ایران در افکار عمومی مطرح می شود. ۳.ملاک و معیار تشخیص و انتخاب برای آحاد مردم ایران همان است که امام راحل فرمودند؛ اولا وضع فعلی اشخاص ملاک است ثانیاً ببینید دشمنان قسم خورده ملت ایران به ویژه شیطان بزرگ آمریکا، نسبت به شما و مواضعتان چگونه عکس العمل نشان می دهد. ۴.روحیه انقلابی و جهادی همراه با اتحاد و انسجام ملی. ۵. آیا برای جلب نظر اقشاری از جامعه و کسب آراء بیشتر می توان دست به هر کاری زد و با عوام فریبی چوب حراج به ارزش ها و آرمان های یک ملت زد؟
عشق آباد خبر
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن