برف و سرما در راه ۲۰ استان/کاهش دما…

برف و سرما در راه ۲۰ استان/کاهش دما ۱۰ الی ۱۵ درجه در اکثر مناطق کشور

برف و یخبندان کشور را فرا میگیرد.

با توجه به بررسی های به عمل آمده بر روینقشه های هواشناسی انتظار میرود طی ۲روز  آینده در کل کشور پدیده خاصی بچشم نمیخورد.

فقط در بخش های شرقی کشور با توجه به ریزش هوای سرد انتطار داریم یخبندان و کاهش دما در این مناطق رخ دهد.

از روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۰۹/۱۵ با ورود سیستم بارشی قدرتمند و سرد از سمت غرب و شمالغرب و انتظار داریم برف و باران در این مناطق شروع شده و بتدریج تا اواخر وقت چهارشنبه اکثر مناطق غرب،شمالغرب،سواحل دریای خزر را دربر گرفته و بارش ها نیز تشدید شود که میتواند کولاک شدید برف نیز در این مناطق را داشته باشیم با توجه به همراهی هوای بسیار سرد که این سیستم را همراهی میکند انتظار داریم یخبندان نیز در جاده ها و راهای مواصلاتی این مناطق داشته باشیم.همچنین بدلیل وزش باد در مناطقی از نیمه غربی احتمال خسارت به تاسیسات عمرانی دور از ذهن نمیباشد.

◾️این سیستم از روز جمعه در مناطق نیمه غربی به کار خود پایان داده و به طرف شرق و شمالشرق کشور رخنه خواهد کرد که بتدریج این بارش ها در این مناطق نیز شروع خواهد شد.

◾️استانهای که در محدوده بارشی این سیستم هستند:

آذربایجان شرقی وغربی،اردبیل،کردستان،زنجان،قزوین،گیلان،لرستان،کرمانشاه،چهارمحال و بختیاری،کهگلویه و بویر احمد,,غرب اصفهان,شمال استان فارس،ایلام،همدان،مرکزی،تهران،البرز,تا حدی قم/بتدریج مازندران،گلستان،خراسان شمالی، تا حدی خراسان رضوی.

◾️در بقیه استانها هر چند میتواند ابرناکی و بارش پراکنده رخ دهد اما غالب ناپایداری ها بشکل افزایش ابر و کاهش دما خواهد بود،نکته دیگر این هست که نقشه های هواشناسی از دقت بالایی برخوردار نیستند و احتمال اینکه جاییی که بارش پیش بینی نشده است،بارش داشته باشد و به اقلیم آن منطقه و رطوبت منطقه مربوط است.

اخطاریه به مسافران و گلخانه داران:
با توجه به ریزش هوای سرد و همچنین بارش برف احتمال یخبندان در اکثر مناطق کشور محتمل است لذا برای جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم را بیاندیشید.

اخطاریه دریایی: هموطنان در جنوبشرق توجه داشته باشند طی روز دوشنبه و سه شنبه مورخ ۹۶/۰۹/۱۳ الی ۰۹/۱۴ دریای عمان مواج بوده و انتظار توفانی شدن دریا را داریم.از روز سه شنبه اواخر وقت دریای خزر نیز بتدریج مواج خواهد شد اما روز چهارشنبه از شدت آن بشکل موقتی کاسته شده و از اواخر وقت دریا بشدت توفانی و متلاطم خواهد شد همچنین از روز جمعه با شمالی شدن وزش باد روی دریای خلیج فارس این دریا نیز بشدت مواج خواهد شد,لذا خواهشمندیم اخطاریه ها را جدی گرفته و در روزهای ذکر شده به دریا و یا مسافرت های غیر ضروری نروید.

◾️فعالیت سیستم تا روز یکشنبه بوده و بتدریج از اواخر یکشنبه این سیستم از سمت شرق ایران را ترک خواهد کرد و جایگزین این شرایط یخبندان و مه صبحگاهی خواهد شد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن