‍  ‍ ‍ جلسه ای با حضور امام جمعه …

‍  ‍ ‍ جلسه ای با حضور امام جمعه محترم عشق اباد ، آقای حسن زاده ریاست محترم  دادگاه انقلاب اسلامی بخش دستگردان و ریاست محترم بسیج و نیروی انتظامی با حضور مدیران کانالها و گروه ها و فضا های مجازی  بخش دستگردان دوشنبه شب ۲۰ آذر ماه  در دفتر امام جمعه برگزار شد .
در این دیدار بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ابتدا امام جمعه محترم به فرصت ها و تهدید های  فضای  مجازی پرداخته و فرمود شما مدیران و صاحب نظران کانالها  و گروها می بایست حد و مرزهایی که باید در فضا های مجازی حفظ شود رعایت کنید .
حجه الاسلام والمسلمین تکمیلی در ادامه بیان داشت : استفاده از اینترنت و فضای مجازی به جای خود خیلی خوب  می باشد و  اهمیت فضای مجازی بر هیچ‌کس پوشیده نیست به شرط اینکه استفاده ای درست از آن بشود .
امام جمعه عشق آباد در ادامه به سخنان رهبری اشاره کرد وافزود: این فضای مجازی امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما چند برابر بزرگ‌تر شده؛ بعضی‌ها  درفضای مجازی تنفّس میکنند و زندگی‌شان در فضای مجازی است.
جوانان هم در فضای مجازی، با انواع‌ و اقسام چیزها و کارها، با برنامه‌های علمی‌اش، با اینترنتش، با شبکه‌های اجتماعی‌اش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند ، در فضای مجازی با سرعت وارد شوید و فقط مواظب باشید در آن غرق و خدای نکرده  لغزش نکنید.
امام جمعه عشق اباد در پایان به مهم‌ترین فرصت‌های و تهدیدهای فضای مجازی پرداخت
((مهمترین فرصت ها))
دستیابی آسان به آخرین اطلاعات
جذابیت و تنوع
  آزادی اطلاعات و ارتباطات
 کاهش هزینه‌های اقتصادی ـ اجتماعی
 گسترش تعاملات و تبادل نظرها با سرعت بسیار بالا
پخش و منشر شدن سریع اخبار بدون حد و مرز
 
وی در کنار این فرصت ها  تهدید ها را نیز اینگونه بر شمرد.
شکل گیری سریع شایعات
نقض حریم خصوصی افراد و ابرو و عفت یک نفر به راحتی از بین بردن که خیلی از خانواده ها  را از هم پاشیده
تبلیغات ضد دینی و ضد اخلاقی
ترویج فساد که از بدترین معضلاتی هست که در فضای مجازی می باشد
تهدیدهای اقتصادی فضای مجازی
و تهدیدهای سیاسی فضای مجازی
 در ادامه این جلسه ضمن معرفی همه افراد حاضر در جلسه
جناب آقای حسن زاده ریاست محترم دادگاه انقلاب اسلامی بخش دستگردان ضمن توصیه های لازم  به مواد قانون اشاره کرد و براساس  ماده ۱۸  قانون جرایم رایانه ای گفت :  هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.
وی در ادامه به  ماده  ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات نیز اشاره و گفت :
هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج درروزنامه و جرائد یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به  کسی امری را‌صریحاً نسبت دهد یا آن‌ها را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نماید جز در مواردی که‌موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا (۷۴) ضربه شلاق و یا یکی از  آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.
در پایان جلسه نیز هر یک از مدیران کانالها به دید گاه ها و نظرات خود پرداختند .
خبرنگار : علی رجب زاده
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن