‍ جلسه تشریح طرح های اشتغال دولت با حضور دهیاران

‍ جلسه تشریح طرح های اشتغال دولت با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی روز شنبه مورخ ۲۵/۰۹/۱۳۹۶ در محل بخشداری دستگردان برگزار گردید.
در این جلسه محمدعلی شیردل بخشدار دستگردان ضمن تاکید بر اهمیت موضوع اشتغال بویژه در مناطق روستایی، از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست تا اطلاع رسانی لازم در خصوص طرح های اشتغال دولت و نیز تسهیلاتی که در این خصوص پرداخت می شود انجام داده و متقاضیان را به دستگاه های ذیربط و همچنین معاونت اداره کل و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس معرفی نمایند.
قاسمی زاده، معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس نیز در تشریح طرح کارورزی، طرح اشتغال فراگیر و طرح توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به عنوان طرح های اشتغال دولت عنوان داشت:
طرح کارورزی شش ماهه بوده و کارورز در مدت این ۶ ماه در محل کار آموزش و مهارت لازم را دریافت می کند.
این طرح مخصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشد که بیش از ۵ سال از تاریخ فارغ التحصیلی آنان نگذشته باشد و دارای شرایط زیر نیز باشند:
⭕️حداکثر ۲۵ سال سن برای دانش آموختگان مقطع کاردانی ؛ ۲۸ سال سن برای دانش آموختگان مقطع کارشناسی؛ ۳۳ سال سن برای دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری (به حداکثر سن دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار ذکوری که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده اند، ۲سال اضافه می شود.
⭕️دانش آموختگانی که در طول ۲ سال قبل از ثبت نام در سامانه کارورزی، به مدت ۳ ماه یا بیشتر سوابق بیمه ای (تامین اجتماعی و یا خدمات کشوری) دارند، از شمول این طرح خارج می باشند.
⭕️همچنین نباید بیشتر از ۵ سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی سپری شده باشد(چنانچه خدمت نظام وظیفه پس از فارغ التحصیلی انجام شود مدت آن در این بند نیز لحاظ می گردد).
⭕️ دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت برای متقاضیان ذکور، سپری شدن حداقل ۲ماه از ثبت نام در مرکز کاریابی و مشاوره شغلی و همچنین عدم سابقه حضور در دوره کارورزی.
✅ضمنا کارورزان دارای مدرک کاردانی ۲۷۰۰۰۰ تومان، کارشناسی ۳۱۰۰۰۰ تومان و کارشناسی ارشد ۳۵۰۰۰۰ تومان در طول مدت کارورزی به صورت ماهیانه تا حداکثر ۶ ماه دریافت خواهند نمود.
وی همچنین به شرایط واحدهایی که می توانند کارورز را بکار گیرند اشاره کرد و عنوان داشت که کلیه کارفرمایان، اصناف و شرکت های خصوصی می توانند از این طرح استفاده نمایند و باید دارای شرایط ذیل باشند.
⭕️واحدهای پذیرنده باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذیربط و مجوز آموزش کارورزی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باشد.
⭕️واحد پذیرنده به ازای هر ۳ نفر شاغل بیمه شده صرفا مجاز به پذیرش یک نفر کارورز می باشد(چنانچه واحد پذیرنده ۱یا۲ نفر شاغل بیمه شده داشته باشد صرفا مجاز به پذیرش یک کارورز می باشند و همچنین واحد پذیرنده ای که دارای پروانه کسب می باشد حداقل باید ۱ سال از تاریخ صدور آن گذشته باشد).
⭕️واحد پذیرنده ای که بعد از سپری شدن دوران کارورزی, اقدام به جذب کارورز خود نماید تا ۲ سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف خواهد بود.
معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح طرح اشتغال فراگیر نیز افزود: مبلغ تسهیلات برای شهرستان ۱۲ میلیارد تومان می باشد که متقاضیان طرح های اشتغال زایی می توانند طرح توجیهی خود را به دستگاه اجرایی مربوطه ارائه نمایند تا در کارگروه ذیربط مورد بررسی قرار گیرد. سود تسهیلات مورد نظر ۱۸ درصد می باشد که چنانچه اشتغال زایی صورت پذیرد سود تسهیلات مشمول یارانه شده و تا ۱۲ درصد کاهش می یابد. مبلغ اختصاص داده شده به طرح های متقاضیان بر اساس طرح توجیهی ارائه شده توسط متقاضی و نیز تائید کارگروه مربوطه به افراد تعلق می گیرد و هیچگونه سقف خاصی ندارد.
قاسمی زاده در ادامه جلسه به طرح قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اشاره کرد و خاطر نشان کرد این تسهیلات برای روستاها با اولویت مناطق مرزی و مناطق عشایری و محروم و تامین سرمایه در گردش برای نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت می باشد.
وی تصریح کرد دامنه شمول این طرح مربوط زمینه های کشاورزی، دامپروری، باغداری، شیلات،گلخانه، گردشگری، فرهنگی هنری، حمل و نقل، فرش دستبافت و… می شود که روستائیان و عشایر محترم خواهد توانست بعد از ابلاغ این طرح و ارائه شیوه نامه مربوطه توسط دولت به دستگاه های اجرایی, از این تسهیلات استفاده نمایند.
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن