استانداری خراسان جنوبی: ❇️ تامین آب، کلیدی ترین محور توسعه در

استانداری خراسان جنوبی:
❇️ تامین آب، کلیدی ترین محور توسعه در استان استاستاندار خراسان جنوبی که صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان جنوبی سخن می گفت، با بیان این مطلب ، افزود: برای پیمودن مسیر توسعه و ایجاد اشتغال در استان خراسان جنوبی، باید موضوع خشکسالی و تبعات ناشی از این پدیده یعنی کمبود منابع آبی را بسیار جدی بگیریم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ، استاندار خراسان جنوبی ضمن خیر مقدم به معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، حضور وی در استان مغتنم دانست و اضافه کرد: رسیدگی به نقاط و مراکز آسیب دیده و بحران زده ناشی از خشکسالی های پیاپی در سنوات اخیر، از اولویت های شورای هماهنگی مدیریت بحران و دستگاه های متولی در این بخش است.
وی در ادامه با اشاره به نشست استانداران ادوار استان خراسان در بیرجند و مباحث صورت گرفته در جلسات مختلف با استانداران ادوار گذشته تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در این نشست ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، توسعه محور شرق ، چالش ها و پتانسیل های موجود در این حوزه بود.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ؛ با اشاره به طرح های مختلف برای تامین آب استان، سه راهکار را برای تامین آب استان متصور دانست و خاطر نشان ساخت: از سه راهکار مورد نظر برای تامین آب خراسان جنوبی، دو راه از طریق منابع آبی خارج استان در نظر گرفته شده است.
دکتر مروج الشریعه با اشاره به وجود یک میلیارد و یک میلیون متر مکعب آب در منابع آبی استان تصریح کرد: با اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اتلاف منابع آبی موجود در استان می توانیم بخش زیادی از آب مورد نیز صنعت و معدن استان را تامین کنیم.

❇️ خشکسالی، زلزله خاموش در استان

استاندار خراسان جنوبی در بخش دوم سخنان خود در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با تاکید بر اینکه در هنگام وقوع حوادثی همچون زلزله ، با سیل توجهات و مساعدت های ملی و بین المللی مواجهیم، اظهار داشت: در خصوص پدیده ای همچون خشکسالی که از آن به عنوان زلزله خاموش نیز یاد می کنند، به دلیل اینکه این پدیده بسیار آرام به وقوع می پیوندد و آسیب های ناشی از آن به مرور زمان به وجود می آید توجه زیادی به آسیب های این رخداد طبیعی نمی شود.
دکتر مروج الشریعه با اشاره به دیدار هفته گذشته خود و دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این دیدار مسائلی همچون تکمیل زیرساخت های اساسی استان، تامین اعتبارات مورد نیاز در بخش های مختلف، ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان و چالش های پیش روی توسعه استان مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.
وی حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان را مغتنم دانست و ادامه داد : سازمان ها و وزارتخانه ها باید نگاه خود را نسبت به توسعه استان های پیشرو در امر توسعه با استان هایی که در مسیر توسعه با چالش های مختلفی نظیر بحران خشکسالی مواجهند ، تغییر دهند.
استاندار خراسان جنوبی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد : علاوه بر پدیده های طبیعی که خراسان جنوبی با آنها مواجه است، در تامین زیر ساختهای توسعه استان نظیر راه، راه آهن و … نیز با مشکلات اعتباری مواجهیم.
وی، عمده اعتبارات تامین شده استان در حوزه مدیریت بحران را اعتبارات ماده ۱۲ ذکر کرد و ادامه داد : علاوه بر این اعتبارات، استان خراسان جنوبی متقاضی دریافت اعتبارات از ردیف های اعتباری ماده ۱۰ قانون مدیریت بحران نیز می باشد.

این گزارش حاکیست؛ در این جلسه در خواست های استان بصورت مکتوب توسط استاندار خراسان جنوبی تقدیم معاون محترم وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور شد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن