بسمه تعالی ✅چند روزی هست که  موقوفه ۲۰۰ میلیاردی در

بسمه تعالی
✅چند روزی هست که  موقوفه ۲۰۰ میلیاردی در بخش دستگردان ،هم در شبکه های مجازی و هم در بخش خبری  صدا وسیما بیان شد
✅آیا این صحت دارد ؟ در ادامه خود قضاوت کنید
اخذ سند مالکیت موقوفه ۲۰۰ میلیاردی در طبس

مدیر کل اوقاف خراسان‌جنوبی از اخذ سند ۷۰۰ هکتار زمین موقوفه در دستگردان طبس به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

حجت الاسلام منصور هاشمی، در گفت‌وگو با مهر گفت: یکی از اقدامات مهم اوقاف خراسان‌جنوبی در طول سال‌های اخیر اخذ سند مالکیت برای موقوفات بود.

وی اظهار کرد: در این راستا سند مالکیت هفت میلیون متر مربع زمین(۷۰۰ هکتار) به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی اداره اوقاف طبس اخذ شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: این زمین‌های موقوفه مربوط به روستای دستگردان از توابع عشق آباد طبس می‌باشد.

هاشمی ادامه داد: روستای دستگردان از توابع عشق آباد طبس ششدانگ به صورت مشاع وقف می باشدکه سه سهم مربوط امیر حسن خانی و سه سهم نیز مربوط به عمادالملکی است.

وی یادآور شد:  این سند با تلاش و پی‌گیری‌های اوقاف در سال جاری اخد شده

✅لازم به توضیح هست که بر اساس صحبت‌هایی  که مدیر کل محترم اوقاف در هفته گذشته در دفتر امام جمعه عشق آباد بیان فرمودند  این خبر مربوط به ۳ روستای ( پاشنه دران ، دلاکوک و دستگردان) بود . نه روستای دستگردان تنها
✅آیا این ۳ روستا ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد؟
✅هر جور شما حساب کنید مجموع این املاک وقف  همراه  با آب موجود  ۱۰ میلیارد تومان قیمت نمی خورد چگونه ۲۰۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است ؟
✅هر متر مربع نزدیک به ۳۰ هزارتومان تخمین قیمت زده شده  که اکثر این زمینهای ثبت شده ، بیابان هست و زمین ملک نیست با چه حسابی و کدام کارشناس  این املاک را قیمت گذاری نموده است ؟
✅مدیر کل محترم اوقاف  هفته گذشته که در دفتر امام جمعه عشق آباد بودند ملک نامبرده را حدود ۴۰ میلیارد تومان اعلام کردند که همین قیمت هم احتمال دادم که به ریال بوده و به تومان گفتند و یک اشتباه بیانی هست ،اما در عرض چند روز همین قیمت هم ۵ برابر شد و حدود  ۲۰۰ میلیارد تومان  قیمت آن اعلام شد آیا بهتر نیست قیمتی که اعلام می شود یک حساب کتاب جزئی انجام شود نه روی هوا قیمت اعلام شود ؟
✅لذا از مدیر کل محترم تقاضا دارم که در این خصوص تحقیقات و کارشناسی درست تری انجام داده  و شبهات به وجود آمده را بر طرف نمایند.
با تشکر
علی رجب زاده
 
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن