‍ ✅کمبود اعتبارات طرح تحول سلامت ما را ملزم به

‍ ✅کمبود اعتبارات طرح تحول سلامت ما را ملزم به بازنگری دراین طرح کرده است

✍نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بسیاری از زیرساخت ها و تجهیزات و مراکز درمانی با طرح تحول سلامت ایجاد شد اما با این وجود در حوزه اعتبارات و بودجه دچار مشکل هستیم و به همین دلیل نیاز به یک بازنگری در این طرح داریم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، برنامه «مناظره» رادیو گفت و گو با موضوع پزشک خانواده؛ آری یا خیر و با حضور دکتر محمدرضا امیرحسنخانی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

دکتر محمدرضا امیرحسنخانی نماینده محترم مردم شهرستانهای فردوس، سرایان ، طبس و بشرویه در آغاز با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت اقدامات مثبت زیادی را در سطح کشور انجام داده است، گفت: بسیاری از زیرساخت ها و تجهیزات و مراکز درمانی با طرح تحول سلامت ایجاد شد،اما با این وجود در حوزه اعتبارات و بودجه دچار مشکل هستیم و به همین دلیل نیاز به یک بازنگری در این طرح داریم و وضعیت مان را باید به روز کنیم.

وی در ادامه با اشاره به طرح نظام ارجاع و خانواده گفت: این دو طرح از طرح های پایه درمان است و دولتی که بخواهد خدمت خوب به مردم بدهد، باید این طرح را اجرا کند اما متاسفانه عزم کافی برای اجرای این طرح وجود ندارد.

در حال حاضر در دو استان این طرح اجرا می شود اما به دلیل اینکه در همه جای کشور طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع اجرا نشده است و نقایصی دارد، مردم نسبت به آن موضع گرفتند. وقتی یک طرح در یک شهر اجرا می شود و جای دیگر اجرا نمی شود مردم احساس تبعیض می کنند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره وظایف مجلس در نظارت و اجرای طرح پزشک خانواده بیان کرد: حقیقت آن است اختیارات نمایندگان به ویژه در حوزه اجرا زیاد نیست و اگر نمایندگانی طرحی پیشنهاد دهند که دارای هزینه باشد، بنا بر اصل ۷۵ نمی تواند این کار را انجام دهد و دولت باید در این زمینه اقدام کند و لایحه دهد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن