دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی: ⭕️کارآفرینان عطای سرمایه‌گذاری را به

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی:
⭕️کارآفرینان عطای سرمایه‌گذاری را به لقای آن می‌بخشند/ در خراسان جنوبی به معنای واقعی کلمه نان از لای سنگ بیرون می‌آید

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی گفت: با یک نگاه اجمالی به اوضاع کارگری در خراسان جنوبی متوجه می‌شویم که به معنای واقعی کلمه، #نان_از_لای_سنگ در می‌آید و جای تأسف است که #کارگر_معدن باید برای #حداقل_حقوقش نیز التماس کند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته به خراسان جنوبی سفر کرد و در ابتدا، وارد شهرستان طبس شد و پروژه‌هایی را افتتاح و در جلسات شرکت کرد.
بعد از اتمام جلسه‌ای که در طبس برگزار شده بود، میرابی دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی به این موضوع که به کارگران یا نماینده‌ی آن‌ها #اجازه‌ی_سخن_گفتن داده نشده بود، اعتراض کرد که با #واکنش_فرماندار_طبس مواجه شد.
ام‌البنین میرابی دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی در #کمیته_تخصصی_اشتغال خراسان جنوبی که شب گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استانی و شهرستانی و در محل سالن اجتماعات فرمانداری بیرجند برگزار شد، گفت: از آقای مروج‌الشریعه #استاندار خراسان جنوبی به دلیل #پدری_و_بزرگواری که امروز پس از اتفاقی که در طبس افتاد انجام دادند و با #سکوت_و_صبرشان، موضوع را مدیریت کردند، تشکر می‌کنم.
وی با بیان این‌که تشکر می‌کنم که بالاخره کارگران دیده شدند افزود: هرچند امروز اولین کارگروه اشتغال است که کارگران در آن حضور دارند و اداره‌ی کار دعوت کرده است البته امروز نیز به قبای آقای ربیعی وصل شدیم و آمدیم اما این نیز جای شکر و سپاسگزاری دارد.
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی بیان کرد: متأسفانه کسانی که در خراسان جنوبی هوس #سرمایه‌گذاری می‌کنند، با نگاه بسته امنیتی و #بروکراسی خسته کننده‌ای مواجه می‌شوند که پس از آن عطای سرمایه‌گذاری را به لقای آن می‌بخشند.
میرابی ادامه داد: اکنون سرمایه‌گذارانی هم که در استان باقی مانده‌اند یا بومی همین استان هستند یا توان و امکان جابجایی ندارند و متأسفانه دچار #روزمرگی شده‌اند.
میرابی بیان کرد: کاش امروز در طبس، به کارگرانی که #۱۰ماه شده که #حقوق_معوق دارند هم اجازه داده می‌شد تا صحبت می‌کردند تا ببینیم چگونه است که حقوق یک کارگر ۱۰ ماه معوق شده و #دست‌های_ترک_خورده و صورت خشکیده‌اش را می‌دیدیم و درک می‌کردیم که #نان_از_لای_سنگ_درآوردن یعنی چه؟
وی ادامه داد: امروز جای تأسف است که کارگر معدنی که با یک حقوق حداقلی به عمق زمین می‌رود و به بازگشتش نیز امیدی ندارد، باید برای حداقل حقوقش نیز التماس کند و اگر لب به اعتراض گشاید، موضوع برایش #امنیتی و #توهین_به_دولت محسوب می‌شود. دولتی که کارگران، #اولین_حامیانش بودند و قطعا کارگران هیچگاه به هیچ دولتی #توهین_نمی‌کنند.
وی با تشکر از برخورد صبورانه وزیر و استاندار نسبت به #رفتار_فرماندار_طبس در مقابل یکی از کارگران گفت: اعتراض بنده به اجازه ندادن برای صحبت به یک کارگر، #اعتراض_به_شخص_نیست، بلکه باید نگاه به کارگران به عنوان نیمی از جمعیت کشور و حفظ جایگاه آن‌ها، تغییر کند.
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی اظهار کرد: اکنون جامعه کارگری مانند گذشته، افراد زحمتکش با سواد پایین نیستند. چرا هنوز باور نکردیم که #یک_کارگر #به_عنوان_وزیر در مسند وزارت است؟

منبع: خاورستان

عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن