یکی از عشایر شهرستان، با ارسال متن زیر نسبت به

یکی از عشایر شهرستان، با ارسال متن زیر نسبت به ایجاد موانع در مسیر اشتغال پایدار عشایر، به عملکرد مسئولین مربوطه ابراز گلایه دارد:

به نام خدا
ضمن عرض ادب خدمت تمامی دوستان، هدف از این پیام تشکر وقدردانی از ریاست محترم جمهور و همه‌ی دست اندرکاران محترم من جمله؛ مدیریت جهاد کشاورزی، ریاست محترم بانک مرکزی وهمه کسانیست که در طرح ایجاد اشتغال برای روستاییان وعشایر زحمت کشیدند!

واقعا خسته نباشید عرض می‌کنم و امیدوارم این وام کم درصدشان که قرار بود پرداخت کنند نوش جان خودشان شود، چون من به عنوان یک عضو از جامعه عشایر از توابع شهرستان طبس اسمم برای دریافت وام بیرون آمده بود اما وقتی به بانک مراجعه کرده وشرایطش را جویا شدم متوجه شدم:

⁉️ برای ۵۰ میلیون تومان وام باید ۸۰میلیون تومان سند وثیقه بگذاریم یا ۵ تا ضامن کارمند داشته باشیم، آن هم درشرایطی که در روستای ما ۲ نفر کارمند هم پیدا نمی‌شوند! و یا اینکه پول سپرده داشته باشم برای ضمانت که اگر کسی واقعا ۵۰ میلیون تومان پول سپرده داشته باشد دیگر نیازی به وام نیست!! و اگر هم کسی موفق به آوردن ضامن شود با شرایطی که عرض کردند که باید از ۴ شرکتی که داخل کشور هست بز سانن خریداری شود، هرعدد تقریبا ۴میلیون تومان هزینه آن است و نهایتا ۱۰عدد میشود خرید!!!

به نظر شما آیا امکان دارد با فرض فراهم ساختن ضامن یا وثیقه با شرایط ذکر شده، با این ۱۰ عدد قسط را پرداخت کرد و مخارج زندگی را نیز تامین کرد؟؟؟!!!

از تمامی مسئولان خواهشمندم اگر از این به بعد خواستند طرحی برای اشتغال روستاییان بدهند؛ شرایط ضمانت آن را هم بسنجند و طوری برنامه ریزی کنند تا ملت بتوانند وامی دریافت کنند و از آن بهره مند شوند!

✍رستمی- از عشایر شهرستان طبس منطقه کوه‌یخاب
@eshkabar

ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن