تمهیدات آتش نشانی طبس برای چهارشنبه سوری/هشدارهای ایمنی آتش

تمهیدات آتش نشانی طبس برای چهارشنبه سوری/هشدارهای ایمنی آتش نشانی به مردم

#طبس_نیوز: مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طبس از تمهیدات پیشگیری و اقدامات مقابله ای آتش نشانی خبر داد و توصیه های ایمنی برای شهروندان در شب چهارشنبه سوری تشریح کرد.

به گزارش طبس نیوز، مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طبس در گفتگوی #اختصاصی با #طبس_نیوز با بیان اینکه تلاش کنیم شهری با امنیت بالا و حوادث کم داشته باشیم، افزود: شهروندان در اماکنی که می‌تواند برای تأسیسات شهری به خصوص شبکه گاز شهری یا مراکز سی ان جی و پمپ بنزین ها، ادارات، نهادها و نزدیک اموال مردم، باغات و خودروها خطرآفرین باشد، ایجاد حریق نکنند.

جعفر حقگو افزود: همیار آتش نشانان، پلیس و اورژانس ۱۱۵ باشند و با اطلاع رسانی به موقع موجب پیشگیری از حوادث و خسارات شوند چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.

حقگو با بیان این که خطرناک ترین حریق ها مربوط به موادی است که زمان سوختنش سریع باشد ادامه داد: اولین و خطرناک ترین آنها مواد محترقه و منفجره است، در درجه دوم مواد گازی و آن ظروفی که تحت فشار گاز شارژ شده از جنس حشره کش ها و غیره و در ردیف سوم مواد اشتعال مایع خطرناکترین هستند چون سریع گسترش می یابند.

وی تاکید کرد: به شدت از پرت کردن این سه گروه روی آتش برای ایجاد صدا و هیجانات دیگر پرهیز کنید و این انفجار و پرتاب قوطی به سمت حریق ممکن است باعث قطع عضو افراد و یا آسیب به یکی از اعضای صورت شود.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طبس خاطرنشان کرد: این حوادث در شهر ما تاکنون نبوده و از این پس نیز با یاری مردم نخواهیم داشت.

وی در خصوص آمار آتش سوزی روز چهارشنبه پایان سال گذشته گفت: در سال گذشته حدود ۲۰ حریق اتفاق افتاد که خیلی خطرناک نبود و یا قبل از گسترش همکاران ما رسیدند آن را مهار و اطفا کردند، بنابراین صدمات جانی و خسارات مالی زیادی نداشت که بابت هوشیاری مردم و نیروهای امدادی شهرستان تشکر میکنم.

وی گفت: جلسات متعدد در فرمانداری ویژه طبس گرفته شد و پیرو دستوراتی که از استانداری و فرمانداری ابلاغ شده در جهت ایمن بودن این روزها و کاهش خطرات، اقداماتی انجام شد.

حقگو افزود: پیشگیری از مهمترین موضوعات آتش نشانی و سایر یگان های امدادی در سطح شهر است و در این راستا کار آموزش را سرلوحه کار خود قرار دادند.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طبس خاطرنشان کرد: با مکاتباتی که با فرمانداری ویژه انجام گرفت، یگان های آتش نشانی مستقر در فرودگاه و راه آهن از ۲۵ اسفند۹۶ تا ۱۵ فروردین۹۷ و به ویژه در شب چهارشنبه سوری پشتیبان ما خواهند بود.

وی در خصوص آمادگی و مقابله با حوادث تصریح کرد: توجه بیشتر و رسیدگی به تجهیزات فرسوده یا نیاز به تعمیر، نصب خاموش کننده آبی و ۱۴شیر هیدرات آتش نشانی در اماکن پرخطر، ورودی های شهر و هیات مذهبی از اقدامات مقابله ای است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش نکات ایمنی در حدود ۲۰ مدرسه، تهیه و توزیع بروشورهایی با موضوع نکات ایمنی چهارشنبه سوری، توصیه های نوروزی و خاموش کننده های دستی و نحوه استفاده از آن، اطلاع رسانی در شبکه های مجازی و تهیه تراکت های ایمنی و توصیه های مورد نیاز از جمله اقدامات ما در خصوص پیشگیری از حوادث است.

حقگو در ادامه عنوان کرد: همچنین در این خصوص جلسات مختلف با واحدهای بازرسی، خدمات شهری شهرداری انجام شد و واحد موتوری ملزم به جمع آوری ضایعات و شاخ و برگ درختان نزدیک باغات، اموال مردم و تاسیسات شهری شد.

✍️منبع: #طبس_نیوز
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن