خطبه های نماز جمعه عشق آباد مورخ ۹۶/۱۲/۲۵ به امامت

خطبه های نماز جمعه عشق آباد مورخ ۹۶/۱۲/۲۵ به امامت حجه الاسلام و المسلمین رجب زاده:
حجه الاسلام و المسلمین رجب زاده با تشریح برکات و فیوضات ماه رجب، همگان به خصوص جوانان را به بهره برداری از فرصت معنوی اعتکاف سفارش نمود.
ایشان برگزاری با شکوه انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت ۷۳ درصدی مردم، افتتاح بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان به دست توانمند قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رویش های نسل جوان انقلاب و تزریق معنویت و روحیه ایستادگی در مقابل دشمن که شهیدان حججی و حدادیان از مصادیق بارز آن بودند و راهپیمایی بی نظیر ۲۲ بهمن توسط مردم را از جمله مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در عرصه داخلی در سال ۱۳۹۶ نام برد. خطیب موقت جمعه عشق آباد در ادامه شکست سناریوی سعودی ها و آمریکا در هجمه به ایران با بازداشت سعد حریری نخست وزیر لبنان در عربستان، پایان عمر داعش در عراق و سوریه و تثبیت موقعیت حشدالشعبی در عراق و جریان مقاومت در سوریه، شکست تلخ اقلیم کردستان عراق، اقتدار انصار ا… یمن در مقابل متجاوزین سعودی، قدرت نمایی انصار ا…. با شلیک موشک به فرودگاه ریاض و مراکز استراتژیک در عربستان سعودی و پیروزی های دیگر را در زمره مهمترین موفقیت های خارجی و منطقه ای عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود در سال جدید با اقتدار بیشتر و بصیرت هوشمندانه بتوانیم در مقابل تمام نقشه های دشمن بایستیم و تمام طرح هاشان را نقش بر آب کنیم.
امام جمعه موقت عشق آباد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت ا… شاه آبادی و گرامیداشت سالروز رحلت یادگار امام راحل، حاج سید احمد خمینی و همچنین همسر امام (ره)، راهیان نور را یکی از جلوه های پاسداشت دوران دفاع مقدس دانست و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود امروز انگیزه هایی از سوی دشمنان ملت برای به فراموشی سپردن دوران دفاع مقدس وجود دارد و کاری که دست اندر کاران راهیان نور انجام می دهند یک مبارزه عظیم مردمی است در مقابل کاری که دشمن می کند. همه دستگاه ها به نوبه خودشان باید به این حرکت کمک کنند و این حرکت را حمایت کنند و ابعاد فرهنگی و اجتماعی راهیان نور را هر چه می توانند تقویت کنند، حوادث برجسته دفاع مقدس باید به کتاب های درسی بیاید نه اینکه حذف شود. به ایمنی مسافران راهیان نور نیز باید توجه شود.
حجه الاسلام و المسلمین رجب زاده در پایان با اشاره به مصادف شدن روز عید نوروز با شهادت جانسوز امام هادی (ع)، خاطر نشان کرد این امر منافاتی با دید و بازدید و صله ارحام ندارد، اما نباید شادی هایی که با شهادت منافات دارد انجام شود. ایشان حضور مردم در اماکن و بقاع متبرکه و خواندن زیارات و ادعیه، کمک به نیازمندان، عیادت از بیماران و تفریحات سالم را از جمله فرصت ها و نعمات ایام نوروز و تصادفات رانندگی، چشم و هم چشمی ها، بد حجابی و اختلاط زن و مرد و آسیب رساندن به محیط زیست را از جمله آسیب های این ایام برشمرد و تاکید کرد همه باید به یکدیر تذکر و توصیه کنیم تا از این آسیب ها دور بمانیم و از فرصت های مناسب ایام نوروز استفاده کنیم.
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن