‼ اطلاعیه: ✳

‼ اطلاعیه:

✳ به اطلاع کشاورزان محترم سطح شهرستان که دارای استخر دو منظوره کشاورزی مستعد پرورش ماهی هستند می رساند با توجه به اینکه زمان پرورش ماهیان گرم آبی ( کپور ماهیان ) آغاز شده است در صورت تمایل جهت ثبت نام بچه ماهی و مشاوره فنی می توانند تا مورخ ۹۷/۱/۲۵ به معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس واحد شیلات و امور آبزیان مراجعه و یا جهت اطلاعات بیشتر به شماره ۰۵۶۳۲۸۲۹۹۷۰ داخلی ۱۴۲ تماس حاصل نمایند ضمنا چند نکته آموزشی در زمینه پرورش ماهیان گرم آبی به شرح زیر اشاره می شود.
طول دوره پرورش در شهرستان با توجه به زود رس بودن گرمای هوا حداکثر ۸ ماه از اواسط اسفند ماه لغایت اواسط آبانماه
میزان غذای مصرفی جهت هر قطعه بچه ماهی کپور معمولی در طول دوره پرورش ۵ کیلوگرم و برای آمور ۲۵ کیلو گرم علف تر ( غذای آمور غالبا یونجه می باشد )
بهترین دمای مناسب جهت پرورش ماهیان گرم آبی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتیگراد می باشد
بهترین زمان رها سازی بچه ماهیان گرم آبی داخل استخرهای پرورش اواسط اسفند تا اوایل فروردین ماه می باشد
به ازاء هر متر مربع استخرمی توان ۱ تا ۲ قطعه بچه ماهی گرم آبی رهاسازی نمود به شرط رعایت نکات و مسائل فنی در امر پرورش
رعایت مسائل مربوط به آماده سازی استخر قبل از رها سازی بچه ماهی داخل استخرها مورد تاکید است تمیز نمودن کف استخرازفضولات و لجن و ضد عفونی نمودن بوسیله آب آهک، اصلاح ورودی و خروجی استخر
وزن بچه ماهی گرم آبی زمان رها سازی داخل استخرها ۲۰ گرم و قیمت تمام شده خرید هر قطعه بچه ماهی با وزن اولیه ذکر شده و احتساب هزینه های حمل و غیره ۷۵۰۰ ریال که از این مبلغ ۲۰۰۰ ریال آن بصورت یارانه و الباقی آن مبلغ ۵۵۰۰ ریال از پرورش دهندگان دریافت خواهد شد .
حداکثر شوری مناسب منابع آبی ( EC ) جهت پرورش ماهیان گرم آبی تا ۴۰۰۰ میلی موس بر سانتیمتر می باشد ضمنا برای ماهی آمور هر چه این مقدار کمتر باشد زمینه پرورش مناسب تر خواهد بود.
متقاضیانی که دارای استخر ذخیره شخصی بوده و مدار آبیاری آنها بیشتر از ۶ روز خواهد بود به دلیل گرمای زیاد هوا در فصل تابستان بایست مسئله تعویض آب استخر ذخیره کشاورزی خود را حداقل هر ۳ روز یک بار به لحاظ تنظیم دما ، اکسیژن وخارج شدن فضولات آب استخر …. مد نظر قرار دهند در غیر این صورت دچار مشکل خواهند شد .
حداقل فضای مناسب استخرهای مستعد پرورش ماهی ۱۰۰ متر مربع خواهد بود.

✒ روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس

@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن