حشد الشعبی (بسیج عراق) پایگاه نیروی هوایی آمریکا در

حشد الشعبی (بسیج عراق) پایگاه نیروی هوایی آمریکا در نزدیکی بغداد را محاصره کرد…

♦️سورپرایز بسیج برای “پنتاگون “
بسیج عراق پایگاه نیروی هوایی الزهرا در نزدیکی بغداد را محاصره کرده است
۱۴آوریل ۲۰۱۸
نشریه الدیار لبنان:

♦️نهاد بسیج مردمی عراق نیروهای خود را ، همراه با تانک، موشک های سطح به سطح و موشک های ضد تانک به منظور محاصره پایگاه الزهراء در نزدیکی بغداد متمرکز کردند.
فرمانده این نیروها به ورودی پایگاه نزدیک شده و گفت : هر هواپیمای آمریکایی از این پایگاه به پرواز در آید پایگاه نظامی ایالات متحده را زیر آتش خواهد گرفت و در حال حاضر هیچ هواپیمایی حق فرود یا پرواز ندارد و هرگونه عملیاتی از این دست باید متوقف شود.

♦️فرمانده پایگاه نظامی ایالات متحده به فرماندهان خود دستور داده است که از دولت عراق بخواهند تا ارتش عراق را بفرستد که حلقه محاصره را از پایگاه هوایی ایالات متحده دور نماید . اما دولت عراق از برخورد با حدود ۸۰،۰۰۰ عضو بسیجی در بغداد و همچنین ۳۰،۰۰۰ رزمنده بسیجی دیگر در اطراف پایگاه هوایی ایالات متحده مأیوس شده است.
دراین راستا ایران نیز پس از گفتگو عبادی، نخست وزیر عراق، چگونگی تعامل با بسیج را بررسی کرده ؛ که البته بیش از ۱۸ وزیر دولت عبادی با اظهار همبستگی با ایران گفتند در صورتیکه بسیج تحت فشار قرار بگیرد از هیات دولت استعفا خواهند داد….

♦️در حدود ساعت ۱:۰۰ بعد از نیمه شب پایگاه هوایی ارتش ایالات متحده با تمکین به شرایط فوق الذکر از هرگونه اقدام مغایر در خواست نیروهای بسیج خود داری کرده و کلیه فعالیت های پروازی خود را متوقف کرد.
و اکنون ارتش آمریکا در موضع دفاعی از پایگاه خود قرار گرفته است ، اما نیروهای بسیجی پایگاه های هوایی نظامی مورد اشاره را از هر طرف محاصره کرده و با مسدود کردن جاده های منتهی به آن و جلوگیری از تردد کامیون های آمریکایی، آنها را زمین گیر کرده اند.

♦️در همین حال یک بیانیه بعد از سوی بزیج منتشر شده که خواستار بستن پایگاه هوایی نظامی ایالات متحده در عراق شده و تاکید دارد که کشورشان به آن پایگاهها نیازی ندارد و اگر پایگاه نظامی ایالات متحده همچنان در خاک عراق باقی بماند، به آنها حمله کرده و نابود شان خواهد کرد.
در مقابل، پنتاگون،با برگزاری جلسه ای اظهار کرد که جان ۳۰۰۰ نظامی آمریکا مستقر در آنجا در معرض خطر جدی قرار گرفته است و بخشی از بسیج که با انواع اسلحه، موشک و سلاح مسلح شده اند، نظامیان ما را در معرض تهدید قرار داده اند آنها در اطراف پایگاه مستقر هستند و ۳۰۰۰ سرباز آمریکایی نمیخواهند از پایگاه دفاع کنند و هواپیما های ما بعد از زیر آتش خمپاره قرار گرفتن باندهای فرودگاه نظامی هواپیماهای جنگی پایگاه نمیتوانند به پرواز در آیند. اما در عین حال خواستار عدم درگیری نیروهای آمریکائی با بسیج شده است

♦️علاوه بر آماده باش سراسری بسیج و تشکیلات نظامی عصائب اهل الحق، عراق، که ۷۵ هزار نیرو را در کنار پایگاه ها و تاسیسات نظامی آمریکا با استفاده از تانکرهای حامل مواد منفجره و مواد شدید الانفجار در مقابل ورودوی مقرهای نظامی آمریکا بحالت هجومی قرار داده تا در صورت گسترش تجاوزات نیروهای آمریکا در منطقه آنها را بکار گیرد…

♦️گزارش های مختلف تحلیگران نظامی حاکی ازاین است که وضعیت امنیتی ۴۰ هزار نظامی در ۱۲ پایگاه آمریکائی در عراق بسیار شکننده بوده و آنها در برابر حجم عظیم نیروهای مردمی عراق بسیار آسیب پذیرند.
ازسوی دیگر شب گذشته تظاهرات مردمی عراقی ها در برخی شهره خواستار خروج آنها از کشورشان شده اند و این امر موجبات تشدید نگرانی مراقبین نظامی پنتاگون را فراهم کرده است … وتصمیم گیران سیاسی ونظامی آمریکا را در شرایط سختی قرار داده است.

عشق اباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن