عملیات اجرایی در ۱۰محدوده معدنی شناسایی شده و پتانسیل دار

عملیات اجرایی در ۱۰محدوده معدنی شناسایی شده و پتانسیل دار خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: واگذاری پهنه های اکتشافی بیشه، حیدرآباد و عشق آباد به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و با اقدامات اکتشافی انجام شده در آنها ۱۰ محدوده معدنی امیدبخش در استان کشف شد که عملیات اجرایی اکتشاف ذخایر آن آغاز شده است.

جلالیان افزود:عشق آباد مهم ترین محدوده کشف شده در اکتشافات اخیر است که خود ۳ پهنه به نام های معدن پلی متال ملوند، معدن سرب و روی ازبکو و معدن مرمر پرتقالی دارد.

وی گفت:تا کنون در این سه معدن جدید برای ۵۰ نفر اشتغالزایی شده است که در معدن ملوند در زمان استخراج تا ۳ برابر وضع کنونی اشتغالزایی خواهد شد.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت:معدن آهن حنار در بیشه در ۴۰ کیلومتری معدن قلعه زری نیز جزو محدوده های جدید است که تا یک ماه آینده ۲۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی افزود:کار اکتشافی برای تعیین ذخیره و عیار سنجی در معدن طلای خونیک نیز از اواسط خرداد آغاز می شود.

جلالیان با اشاره به اینکه کار اکتشافی در معدن طلای هیرد ادامه دارد گفت:این محدوده معدنی ۴ تارگت (قسمت) دارد که کار اکتشاف در تارگت ۳ آغاز شده و ذخیره این قسمت ۵ میلیون تن کان سنگ طلا تعیین شده و بقیه قسمت ها هم در حال اکتشاف است تا بخش دیگری از ذخایر شناسایی شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن