حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی در خطبه‌های اول نماز

حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته درباره برکات ماه مبارک رمضان و فرصتهای این ماه بیاناتی داشتند و تاکید کردن مردم در این ماه مبارک از ظرفیت مساجد و روحانیون استفاده کافی داشته باشند.

امام جمعه محترم دستگردان در خطبه دوم نماز جمعه مطالبی را در دو محور بیان داشتند.

۱. ایشان در زمینه دشمنی های آمریکا تاکید کردند “نفوذ منطقه ای ایران و نتایج انتخابات لبنان و عراق موجب شده است که آمریکا بسیار هراسان و عصبانی باشد و سخنان وزیر خارجه آمریکا نشانه پریشانی و درماندگی است و یقیناً تنها گزینه پیش روی دشمن امروز گزینه اقتصادی است و تنها راه مقابله با آن مقاومت و توجه به توانمندی‌های داخلی است.

ایشان در زمینه برجام نیز بیان داشتند که این معاهده بین المللی تجربه‌های مهمی به همراه داشت از جمله اینکه برای کسانی که هنوز امید به مذاکره با دشمن داشتند روشن شد که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد. آمریکایی که به تعهدات خود نیز پایبند نیست. عمق دشمنی آمریکا براندازی نظام اسلامی است و مسائلی چون اتمی و غیره بهانه است. تجربه برجام نشان داد که انعطاف در مقابل دشمن موجب گستاخ تر شدن او میشود و در مقابل ایستادگی و مقاومت موجب عقب‌نشینی دشمن خواهد شد.

برجام اروپایی نیز غیر معقول است و نباید بدون تضمین های لازمی که مقام معظم رهبری بیان داشتند به کشورهای اروپایی اعتماد نمود.

۲. امام جمعه دستگردان در بخش دیگری از سخنان خود به فصل برداشت محصول اشاره کردند و بیان داشتند شکرانه برداشت محصول پرداخت زکات است کشاورزان محترم با پرداخت زکات موجبات رحمت الهی را فراهم آورند البته در محصول هایی که به آنها زکات واجب تعلق نمی گیرد نیز زکات مستحب وجود دارد که در این ماه مبارک رمضان موجب کمک به محرومین و نیازمندان جامعه خواهد بود.
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن