#ماجرای_یک_نامهربانی با خراسان جنوبی از زبان استاندار #معطلی_سرمایه_گذار اروپایی

#ماجرای_یک_نامهربانی با خراسان جنوبی از زبان استاندار

#معطلی_سرمایه_گذار اروپایی انتقال آب به استان؛ پشت در وزارت نیرو

با اوج گرفتن نامهربانی آسمان در این سال ها مثل این که نامهربانی بعضی از مسئولان برای عملیاتی شدن پروژه انتقال آب به خراسان جنوبی هم به درجه های بالاتری صعود کرده است تا جایی که استاندار از جفایی که در زمینه انتقال آب به شرق کشور با #تنگ_نظری برخی از مسئولان وزارت نیرو در حال انجام است به شدت مکدر است و خواستار مطالبه گری رسانه ها از وزارت نیرو می شود.

دکتر«مروج الشریعه» گلایه اش را با طرح این سوال ادامه می دهد نمی دانیم چرا #انتقال_آب از بندرعباس تا شهرک صنعتی اردکان یزد آن هم با فاصله ۵۵۰ کیلومتری مشکلی ندارد اما همین آب وقتی قرار می شود به شرق کشور انتقال یابد نداها و نگاه ها فرق می کند و #نامهربانی هایی شروع می شود طوری که برخی از #استادان_دانشگاه با ارائه #مقالاتی علمی این کار را عملی نمی دانند و برخی در وزارت نیرو هم کم لطفی می کنند.

#گلایه وی از وزارت نیرو در مورد مسئله انتقال آب از دریای عمان این است که سرمایه گذار اروپایی با حداقل پنج میلیارد دلار حاضر به سرمایه گذاری در پروژه انتقال آب به محور شرق است اما #وزارت_نیرو چندان #اقبالی_ندارد و رضایت به سرمایه گذاری این سرمایه گذار نمی دهد در شرایطی که سرمایه گذار بیشتر شروط وزارت نیرو را نیز پذیرفته است.

به گفته وی اقبال سرمایه گذار اروپایی در این زمینه به حدی است که قول داده است تا نوروز سال آینده عملیات اجرایی پروژه انتقال آب را شروع کند اما وقتی وزارت نیرو میل نشان نمی دهد کاری از دست مسئولان استان ساخته نیست.

وی می گوید: به هر دری می زنیم تا پروژه انتقال آب به استان عملیاتی و اجرایی شود و از دفتر رئیس جمهور درخواست ملاقات با دکتر روحانی برای درمیان گذاشتن این مسئله حیاتی خراسان جنوبی مطرح شده است.

وی #رضایت_ندادن_وزارت_نیرو برای پروژه انتقال آب به استان را #ظلمی به مردم #خراسان_جنوبی می داند زیرا به عقیده وی خراسان رضوی چالش تامین آب خود را می تواند از محل درآمد هنگفتی که از گردشگری دارد تامین کند همان طور که اکنون هر متر مکعب آب را یک میلیون تومان می خرد بعدها نیز با پرداخت دو برابر آن می تواند این نیاز را تامین کند.

به گفته وی سیستان و بلوچستان نیز در کنار دریاست و سد پیشین را در جنوب و دریاچه های چاه نیمه را در شمال این استان دارد.

وی تاکید می کند: به هیچ وجه قصد نداریم با طرح این موضوع به مسائل بین استانی ورود کنیم ولی اگر پروژه انتقال آب به محور شرق عملیاتی نشود خراسان جنوبی بیشتر از دیگر استان های شرق کشور ضرر می کند و سرش کلاه می رود زیرا هیچ راهی به هیچ نقطه آبی ندارد.

به گفته وی اگر عملیاتی شدن پروژه #انتقال_آب برای دو استان دیگر محور شرق مستحب است برای #خراسان_جنوبی واجب است و باید فریاد #مظلومیت_استان به گوش مرکزنشینان برسد تا اگر خدای ناکرده #دست_هایی_پشت_پرده است و نمی گذارد که این پروژه عملیاتی شود این دست ها رو شود.

#مسیر_ناهموار_توسعه خراسان جنوبی فقط با ورود تسهیل گران کلان اقتصادی می تواند هموار شود پس باید در این برهه از کسادی بازار منابع دولتی، بهترین بهره را از بنگاه های کلان اقتصادی در کشور ببریم و زمینه ورود سرمایه های این بنگاه ها را به استان فراهم کنیم.

لازمه ورود ابربنگاه ها به حوزه توسعه اقتصاد خراسان جنوبی نیز این است تا مسئولان استان همیشه فهرست نیازمندی های منطقه را در مشت داشته باشند و هر جا موقعیت ایجاب کرد آن را از این بنگاه ها بخواهند.

✍ روزنامه خراسان
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن