⭕️عملیات اجرایی از مرداد آغاز می شود ❇️۴ هزار میلیارد تومان

⭕️عملیات اجرایی از مرداد آغاز می شود

❇️۴ هزار میلیارد تومان فاینانس روس
برای دو خطه شدن راه آهن طبس
نویسنده : فرخ نژاد

◀️ سال ۹۴ دو خطه شدن راه آهن طبس توسط بخش خصوصی، خبری شد و از دو سال قبل مقدمات اجرای این پروژه زیربنایی ریلی کشور در حال فراهم شدن است طوری که سال قبل قرار بود در صورت تامین منابع مالی مناقصه این پروژه حمل و نقل ریلی برگزار شود اما امسال با همت مضاعفی که در این زمینه وجود دارد به گفته مدیر کل راه آهن شرق کشور سوت عملیات اجرایی دو خطه شدن این خط ریلی مرداد به صدا در می آید و با چهار هزار میلیارد تومان بودجه ای که از منابع اعتباری ارزی روسیه برای آن در نظرگرفته شده است عملیات اجرایی پروژه سرعت می گیرد تا خیلی زودتر از موعد در نظر گرفته شده به اتمام برسد.

◀️ گفته مهندس«ماسوری» در گفت و گو با خبرنگار ما حاکی از این است که از محل منابع ظرفیت رفع گلوگاه های ترافیکی پلاک های بحرانی، عملیات اجرایی دو خطه شدن راه آهن طبس آغاز می شود.

◀️وی اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن این پروژه زیربنایی را که از بافق تا کاشمر دوخطه می شود چهار هزار میلیارد تومان اعلام می کند و با توجه به رایزنی که با کشور روسیه انجام شده است از طریق منابع اعتباری ارزی عملیات اجرایی در سال ۹۷ ادامه می یابد.

◀️این مسئول خبر از به سرانجام رسیدن مذاکره برای تامین فاینانس با طرف روس می دهد و این که موافقت های لازم نیز از طرف سرمایه گذار خارجی گرفته شد و فقط باید تفاهم نامه به امضا برسد.

◀️به گفته «ماسوری» بعد از بازدیدهای میدانی طرف سرمایه گذار از محدوده اجرای طرح تفاهم نامه امضا می شود.

◀️اعتقاد وی بر این است که سرمایه گذار روسی برای تامین هزینه مورد نیاز از طریق فاینانس ورود می کند.

◀️اطمینان از تامین منابع ارزی
مدیر کل راه آهن شرق کشور این اطمینان را می دهد که اگر اعتبار ارزی مورد نیاز احداث دو خطه شدن راه آهن طبس به هر دلیل تامین نشد به دلیل مهم بودن این موضوع برای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از منابع بخش خصوصی داخلی یا ظرفیت های اعتباری دیگر هزینه مورد نیاز پروژه را تامین می کند.

◀️همچنین اهمیت عملیاتی شدن پروژه تا این حد است که اگر نیاز باشد پروژه های دیگر را متوقف کنند تا این طرح به سرانجام برسد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن