#توسعه_صنعت_و_معدن #طبس_پایتخت_صنعت_زغالسنگ #فرآوری_معادن_زغالسنگ طبس گامی بلند در تحقق سند توسعه و

#توسعه_صنعت_و_معدن
#طبس_پایتخت_صنعت_زغالسنگ

#فرآوری_معادن_زغالسنگ طبس گامی بلند در تحقق سند توسعه و برنامه ششم اقتصادی کشور و سند توسعه و چشم انداز شهرستان طبس خواهد بود.

♻️ این مهم امروز یکشنبه ۷ مردادماه ۹۷ در جلسه که با حضور دکتر مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی، مهندس طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، مهندس عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگی و حمایت از فولاد کشور، مهندس پیوندی رئیس هیات مدیره تاپیکو، مهندس عصاری مدیرعامل صنایع و فلزات، مهندس کریتی مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده، مهندس خادم الحسینی مدیرعامل کک سازی طبس، اعضا هیات مدیره زغالسنگ پروده و رئیس هیات مدیره کک طبس، مهندس مهدیان مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی و حمایت فولاد کشور، مهندس پنجه شاهی مدیرعامل مجموعه پارس شرکت داشتند مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نتایج مطلوبی به دنبال داشت که خبر تکمیلی آن بزودی ارسال می شود.

استاندار خراسان جنوبی که مخصوص این نشست، بلافاصله پس از جلسه بررسی چالش های آبی شرق کشور در مشهد، خود را به تهران رسانده بود در این جمع تاکید کرد: خوراک صنایع جوار معدنی طبس می بایست در اولویت قرار گرفته و استان آمادگی دارد، حمایت های کامل را از سرمایه گذاران این بخش انجام دهد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی و حمایت از فولاد کشور نیز در این جلسه تاکید کرد: خود را ملزم می دانیم از طرح های جوار معدنی طبس با قدرت حمایت کنیم و در همین زمینه اولویت فعالیت ما در معادن زغالسنگ طبس، تامین صنایع جوار معدنی بزرگترین شهرستان خاورمیانه است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز در این نشست مهم اقتصادی که می تواند آینده درخشانی در سند توسعه شهرستان رقم بزند، گفت: استخراج زغالسنگ تولید کنستانتره – تبدیل به کک- تولید pvc از کک- راه اندازی انواع کارخانجات مرتبط باpvc در جوار معادن شهرستان طبس از موضوعات مورد بررسی در نشست امروز یکشنبه ۸ مردادماه ۹۷ تهران بود.

مهندس سید مهدی طلائی مقدم از استاندار خراسان جنوبی که خود را ملزم به حضور در این جلسه مهم اقتصادی پیرامون صنایع جوارمعدنی شهرستان طبس دانسته و علیرغم جلسه مشهد، بلافاصله خود را به تهران رسانیده است، قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: سند چشم انداز توسعه شهرستان طبس با چرخه تکمیل فرآوری زغالسنگ و تبدیل این شهرستان به قطب صنعت زغالسنگ خاورمیانه محقق خواهد شد.

گفتنی است، در نشست بررسی توانمندی های معدنی و صنایع جوار معدنی شهرستان طبس در پایتخت نیز مقرر شد: خوراک کارخانه کک سازی طبس از طریق صندوق بازنشستگی فولاد کشور و شرکت زغالسنگ پروده و خوراک واحد pvc از طریق کک سازی طبس تأمین گردد.

✅ همچنین مجموعه مدیریتی استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس متعهد شدند که حمایت و همکاری لازم را با سرمایه گذاران انجام دهند.

در ابتدای این جلسه مهندس پیوندی توضیحات کاملی از نحوه تولید pvc از کک را ارائه داد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن