فرماندار ویژه طبس: شرط لازم و کافی توسعه، همت مردم

فرماندار ویژه طبس: شرط لازم و کافی توسعه، همت مردم است

فرماندار ویژه طبس با اشاره روند مهاجرت معکوس در دیهوک و عشق آباد گفت: روند رو به توسعه در دو بخش دیهوک و دستگردان دارد اتفاق می افتد و شرط لازم و کافی توسعه، همت مردم است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، سیدمهدی طلائی مقدم روز شنبه در نشست شورای اداری در بخش دستگردان طبس افزود: نگرانی بسیار عمده ای که داشتیم در مورد مهاجرت بود که آمار شش ماه گذشته نشان میدهد مهاجرت معکوس شده و این روند رو به رشد است و در دیهوک تقریبا دارند برمی‌گرند و مهاجرت در عشق آباد نزدیک به صفر می‌رسد.

فرماندار ویژه طبس بیان کرد: جاده پیرحاجات به لحاظ اینکه ردیف بودجه ملی آن حذف نشود در سال گذشته اعتباری منظور شده است و امسال نیز مجدد پیگیری میکنیم و این راه یکی از آرزوهای مردم بخش دستگردان است.

فرماندار ویژه طبس افزود: باند دوم محور طبس به عشق آباد امسال در کمیته برنامه ریزی اعتبار گذاشتیم و از سمت طبس از سال گذشته آغاز شده است و از سمت دیهوک و عشق آباد به طبس هر دو امسال انجام خواهد شد و برای ابنیه فنی محور عشق آباد به بردسکن نیز امسال اعتباراتی را در حد وسع شهرستان گذاشتیم.

وی در مورد واگذاری زمین در شهر عشق آباد افزود: واگذاری زمین در عشق آباد را با پیگیری هایی که مدیر راه و شهرسازی طبس انجام دادند به هفته دولت میرسانیم و در مصوبات می آوریم و شهرداری به عنوان پیمانکار پای کار بیاید و برای آنها منافع دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی در خصوص مجموعه ساحلی شهر عشق آباد گفت: در کمیته برنامه ریزی شهرستان دو مجموعه در نظر گرفته شده هر جایی که شهرداری بتواند تامین کند که یکی از آنها در تپه طاق بود و اکنون نیز آماده‌ برای سه مجموعه دیگر هستیم مشروط به اینکه دهیاران به ویژه دهیاری های مراکز دهستان ها و دوستان در شهر عشق آباد زمین تامین کنند هر کدام هم ۱۰ میلیون تومان ما پول میگذاریم و مجموعه ساحلی انجام میدهیم.

وی بیان کرد: پارک جنگلی جنب روستای هودر که در اختیار منابع طبیعی است و این را پیگیری می کنیم که اگر بتوانیم آب را تامین کنیم و استخر دو منظوره اینجا احداث شود شاید بتوان اعتباری ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان استخر شنا ایجاد شود.

طلائی مقدم گفت: موضوع اصلاح شبکه آبرسانی و آبرسانی روستایی در بخش دستگردان که موضوع خیلی جدی و مهمی است خواهشی که داریم این است که از اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ که به زودی در استان توزیع می شود برای این موضوع اعتبار اختصاص یابد.

وی با اشاره به موضوع مسجد جامع شهر عشق آباد بیان کرد: در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان برای مسجد جامع عشق آباد مبلغی اعتبار گذاشتیم که پیگیری خواهد شد.

فرماندار ویژه طبس بیان کرد: ساختمان تامین اجتماعی شهر عشق آباد در حال پیگیری است و در شهریور عملیات ساخت آغاز می‌شود و پیمانکار آن شرکت خانه سازی ایران است که پلی کلینیک تامین اجتماعی طبس را نیز احداث کرده است.

عشق اباد خبر
@esjkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن