#مدیران_فعالتر_شوند #ارتباط_را_قویتر_کنیم #به_شوراها_توجه_کنید رئیس شورای اسلامی شهرستان طبس در نشست مشترک اعضای شوراهای

#مدیران_فعالتر_شوند
#ارتباط_را_قویتر_کنیم
#به_شوراها_توجه_کنید

رئیس شورای اسلامی شهرستان طبس در نشست مشترک اعضای شوراهای شهر و بخش های طبس، دستگردان و دیهوک گفت: این نشست به منظور تشکیل مجمع پیگیری مطالبات شهرستان است.

مهدی مرادی افزود: تشکیل جلسات شورای اداری استان خراسان جنوبی در بخش های شهرستان طبس مورد توقع است و انتظار می رود در سطح مدیران استانی از منابع انسانی توانمند شهرستان طبس استفاده شود.

وی به منابع غنی معدنی شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد معدنی و راه اندازی صنایع جوار معدنی و فرآوری در شهرستان از مهمترین نیازهای منطقه است که یاد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مرادی افزود: در حوزه اعتبارات نگاه عدالت محور و متوازن در سطح شهرستان یکی از درخواست های بحق مردمی است و می خواهیم که مدیران استانی و شهرستانی ارتباط بیشتری با شوراهای اسلامی برقرار کنند.

نماینده شورای اسلامی استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها از کاهش سهم شهرستان طبس از ارزش افزوده گلایه کرد و گفت: از نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی می خواهیم راه های جایگزین جبران خسارت شهرستان طبس از بحث کاهش سهم شهرداری ها از مالیات ارزش افزوده در دستور کار قرار دهند.

محمود امینی هشدار داد: اخیرا طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح است که بخشی از مالیات بر ارزش افزوده که شهرداری ها به آن وابسته اند را به دستگاه های دیگر منتقل کنند که این طرح در صورت تصویب، بحران فعلی شهرداری ها را افزایش خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان طبس در جمع درخواست های شورا از نماینده مردم طبس در مجلس خواست: نهایی شدن لایحه مدیریت واحد شهری در جهت رفع مشکلات خدماتی در شهرها می تواند کمک شایسته ای به مدیریت شهری باشد و نماینده محترم می توانند در تصویب این لایحه کارآمد باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر دیهوک ضمن گلایه از سفرهای مدیران عالی کشور و عدم بهره مندی بخش های دیهوک و دستگردان از سفرهای این مسئولان گفت: همصدایی و همدلی در عمل زمانی محقق می شود که مردم بخش های تابعه شهرستان طبس که دارای منابع غنی هستند از حضور و اعتبارات مدیران کشوری بهره مند شوند.

حجت الاسلام معصوم زاده افزود: وضعیت شهرداری ها نیاز به روضه ندارد و بی آن هم گریه دارد و اعتبارات دولتی اندک هم دردی برنمی‌دارد و اکنون چشم امید شهرداری های شهرستان طبس هم به نماینده متنفذ خود در مجلس ‌شورای اسلامی است.

عضو شورای اسلامی شهرستان به نمایندگی از شوراهای بخش در این نشست گفت: به شوراها کم لطفی می شود و عدم ارتباط مسوولین با نمایندگان مردم موجب کاهش اعتماد جامعه به شوراهای اسلامی شده است.

محمدحسین صفایی تصریح کرد: برخی مدیران عالی استان و شهرستان بجای جلسات سیاسی و انتخاباتی به فکر توسعه شهرستان باشند و با استفاده از پتانسیل جوانان به سوی پیشرفت حرکت کنیم و کاش شعارهای فضای مجازی مدیران به حقیقت بپیوندد.

شهردار طبس نیز در این نشست از توجه دکتر امیرحسنخانی به حوزه شهرداری های شهرستان طبس تقدیر کرد و گفت: شهرداری یک سازمانی است که خدمات آن مستقیم به مردم برمی‌گردد و به طور یقین آبروی دولت در خدمات رسانی مطلوب شهرداری ها می باشد اما متاسفانه اعتبارات دولتی این مدیریت شهری کاهش یافته است.

مهندس بهارستانی خاطرنشان کرد: سهم دو درصد آلایندگی برخی معادن و صنایع اگر به شهرداری های شهرستان پرداخت شود شاید گوشه ای از کاهش اعتبارات سهم مالیات بر ارزش افزوده را جبران کند و از سویی مطالبات شهرداری ها از دستگاه های اجرایی معوق مانده و اگر در این زمینه دولتی ها کمک کنند، می توان روی رفع برخی مشکلات خدمات رسانی شهرداری ها امیدوار بود.

مجید بهارستانی یزدی از پیگیری نماینده طبس افزود: برخی مشکلات شهرداری طبس با شرکت ملی گاز ایران و اداره راه و شهرسازی مورد توجه ویژه آقای دکتر امیرحسنخانی می باشد که صمیمانه تشکر می کنم و اکنون نیز با وجود مشکلات عدیده مالی شهرداری، خواستار رفع مشکل املاک بلاتکلیف و بدهی شرکت گاز هستیم.

✍ سید ابوالفضل حقانی
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن