‍ عشایر یعنی محل تعامل وهمزیستی مسالمت آمیز برادرانه و

‍ عشایر یعنی محل تعامل وهمزیستی مسالمت آمیز برادرانه و مهربانانه .
عشایر یعنی پاکی ،صفا ،صداقت و وفای به عهد وامانت داری ، ایمان به خدا و ارادت خالصانه به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) .
عشایر یادوآور مردان وزنانی است که تلاش ،سادگی وصداقت وجوه بارز شخصیت آنان است.
کسانی که با نانی حلال از کد یمین و عرق جبین ،تراب طینت فرزندانی را رقم میزنند که عهده دار حفظ مواریث فرهنگی این آب وخاک خواهند بود.
عشایر و روستانشینان هموراه در طول تاریخ کشور بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی کانون تولید واشتغال و پشتوانه استقلال سیاسی ، امنیتی و اقتصادی کشور بوده اند.
بر همین اساس و به منظور ارج نهادن به وجود با برکت روستاییان و عشایر تلاشگر و مولد و اهمیت فرهنگ و آداب و رسوم آنان ، پانزدهم مهر ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان (( روز ملی روستا و عشایر )) نامگذاری گردیده است .
اینجانب ضمن  گرامیداشت این روز بزرگ ، از مساعد و همکاری همه جانبه تمامی دست اندرکاران توسعه و عمران روستاها و مناطق عشایری شهرستان بویژه جناب مهندس طلائی مقدم معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان که در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه ای به عشایر شهرستان داشته اند تقدیر وتشکر نموده ، امیدوارم همگی با استعانت از ایزدمنان تحت زعامت رهبر معظم انقلاب باتلاش مضاعف درمسیر تحقق شعار (( حمایت از کالای ایرانی )) و اجرای سیاست های محرومیت زدایی دولت تدبیر و امید شاهد شکوفایی بیش از پیش روستاها و مناطق عشایری شهرستان باشیم.انشاالله

✍محسن مهرور
سرپرست اداره امور عشایر شهرستان طبس
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن