حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی در خطبه اول نماز جمعه

حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی در خطبه اول نماز جمعه این هفته عشق آباد به ادامه مباحث خانواده پرداختند و بیان داشتند یکی از آفات خانواده ها مشغول شدن به لهو و لعب و امور باطل است.

حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی امام جمعه بخش دستگردان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با توجه به همایش عظیم پیاده روی اربعین بیان داشتند اما بزرگترین همایش مذهبی دنیا همایش اربعین حسینی است حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر از بیش از ۴۰ کشور دنیا پیام های الهی مذهبی فرهنگی و اجتماعی و سیاسی بسیاری را برای جهان اسلام برجای گذاشت.

در این همایش بزرگ اربعین علاوه بر تلاش هایی که دولت عراق و ایران و نیروهای نظامی و امنیتی ارگانها و ادارات خدماتی، پزشکی، بهداشتی، امدادی و.. انجام دادند غیر قابل اغراض است مردم ایران و عراق در اکرام و تکریم زائران حسینی جلوه های زیبایی از ایثار، گذشت، مهمان نوازی، انسان دوستی و.. به نمایش گذاشتند.

برخی از دستاوردهای این حماسه عبارتند از: ترویج مکتب اسلام و قیام امام حسین، ایجاد وحدت میان امت اسلامی، تمرین زندگی در عصر ظهور حضرت مهدی و الگویی برای مقابله با دشمن.
امام جمعه دستگردان به مناسبت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بیان داشتند این روز در تاریخ به عنوان روز آمریکا ستیزی و ستیزی نقش بسته است شاعر مرد در آمریکا واکنش ملت ایران به رفتارهای خصمانه این کشور در ایران باز میگردد در طول این ۴۰ سال آمریکا از هیچ دشمنی در مقابل ملت ایران دریغ نکرده و مردم و شعار مرگ بر آمریکا را جز آرمان های اساسی خود قرار دادند و امروز هم تنها راه پیش روی ملت مقابله با ظالمان و مستکبرانی چون آمریکا و اسرائیل است.

چهل سال استکبارستیزی ملت ایران نشان می دهد نه تنها سلطه پذیری ملت ها برقرار ماندگی آنها نمی شود بلکه پیشرفت کشورها در سایه استقلال و ایستادگی آنها ممکن است.

امروز هم آمریکا با راه انداختن یک جنگ روانی و اعلام اینکه ۱۳ آبان شروع دور جدید تحریم های نفتی است به دنبال تحریک مردم و راه اندازی جنگ روانی است در حالیکه آمریکا از ماه ها گذشته از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده اما در همه مراحل با شکست و ایستادگی ملت ایران روبرو شده است و در این برنامه پیش رو نیز دوباره با شکست روبرو خواهد شد
حجت‌الاسلام والمسلمین تکمیلی امام جمعه عشق آباد به مناسبت روز وقف بیان داشتند: امروز جامعه ما نیازمند وقف است و خیلی از امور را باید با وقف مدیریت کرد.

بهترین وقف آن است که مشکلی را از مردم مرتفع کند لذا مردم برای وقف خود نیت های مختلفی را قرار بدهند.

وقف و واقف بودن نیاز به دارایی زیادی ندارد بلکه با هزینه اندک مانند یک کتاب هم می‌توان واقف بود وقف شراکتی و دسته جمعی و خانوادگی نیز می‌توان داشت.

امروز جامعه ما نیاز به وقف امور قرآنی، وقف امور فرهنگی و امور بهداشتی، وقف برای حوزه علمیه، وقف برای تحصیل و علم آموزی، وقف برای ازدواج و تهیه جهیزیه و وقف برای ایجاد اشتغال و غیره دارد
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن