ادامه پست قبل خب آقایان و خانم های نماینده که

ادامه پست قبل

خب آقایان و خانم های نماینده که دو روز است وقت مجلس را صرف حمایت از این نماینده کرده اید، آیا این رفتار در شأن مجلس است؟ آیا طبق قوانینی که در همین مجلس تصویب شده است، ایشان مرتکب جرم توهین نشده است؟ توهین جرم نیست؟ آیا باید به کارمندی که مؤدبانه می گوید که باید از مقام مافوقش اجازه بگیرد باید چنین توهین های رکیکی کرد و سپس طلبکار هم شد؟

۵ – بعد از این ماجرا، کارمند مورد توهین قرار گرفته خطاب به ارباب رجوع می گوید: ایشان نماینده مجلس است که این گونه صحبت می کند.
در اینجا یکی از ارباب رجوع می گوید: خاک بر سر مملکتی که تو نماینده مجلس اش هستی.
و این نماینده پارلمان جمهوری اسلامی ایران می گوید: خاک بر سرش بشه، بله!
آیا گفتن این جمله از زبان یک نماینده توهین به کشور نیست؟ آیا رواست که در مجلس بنشینی و چنین حرف بزنی؟! …دردا  ودریغا!

۶ – با بالا گرفتن ماجرا یکی از حاضران که گویا ارباب رجوع است او را از اتاق بیرون می کند. شاید هر کس دیگری هم جای او بود این کار را می کرد چون در جایی که خانم هم حضور دارد، ادامه حضور فردی که فحاشی می کند، دور از اخلاق و وجدان جمعی است.

۷ – در مجلس گفته شده است که باید عامل تصویر برداری و انتشار و نیز کسی که نماینده را بیرون کرده است، شناسایی و تحت پیگرد قرار گیرند! گویا کسانی که این مطالبه را مطرح کرده اند نمی دانند که امروز همه مردم یک گوشی دوربین دار در جیب شان دارند و گرفتن عکس و تصویر از یک محل عمومی و انتشار آن جرم نیست. ضمن این که باید از منتشر کننده این فیلم قدردانی شود که این زشتی را عیان کرد تا بلکه درمانی برایش پیدا شود. کسی هم که نماینده را بیرون انداخت، آنقدر غیرت داشت که نگذارد فردی که فحش می دهد نتواند به حضورش در جایی که خانواده ها نیز حضور دارند ادامه دهد.

عجالتاً اگر نمایندگان و احیاناً قوه قضائیه دنبال کسی هستند که قانون و اخلاق را یکجا زیر پا گذاشته است، محمدباسط درازهی را دریابند.

۸ – واقعاً جای تأسف دارد که یک نماینده به خاطر این که چند دقیقه پشت یک در معطل شده و تازه فحاشی هم کرده، ماجرا به اهل سنت و بلوچ بودن خود ربط داده و به نوعی در صدد قومی و مذهبی کردن ماجرا برآمده است؟ کجای این اتفاق به قوم و مذهبی اشاره شده است؟ این آسمان و ریسمان به هم بافتن ها چیست آقای نماینده؟ چرا در صدد تحریکات قومی و مذهبی هستید؟! 
 
۹ – بحث هایی مانند استیضاح وزیر و برکناری یک مدیر ارشد، صرفاً در جایی موضوعیت می یابد که آن مقام، در مسیری خلاف منافع ملی عمل کند. اما متأسفانه می بینیم که یک نماینده به خاطر چند دقیقه معطلی خودش، تهدید به استضاح و برکناری می کند و بدتر از همه این که برای یک کارمند معمولی که دم در یک اداره خدمت می کند هم خط و نشان کشیده است! شخصی کردن مسائل در شأن مجلس است؟!

۱۰ – از نمایندگان مجلس انتظار می رود به جای نگاه صنفی به این موضوع، قانون و انصاف را مد نظر قرار دهند و کمترین کاری که می توانند بکنند این است که فیلم های مدار بسته گمرک را بگیرند و بنگرند و آنگاه درباره هر که دروغگویی و هتاکی و سوء استفاده کرده است، قاطعانه تصمیم بگیرند. این که چون فلانی همکار ماست، پس باید حق را ناحق کنیم، منطقی نابخردانه و مردود است.

عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن