#دست‌آورد_سفر_استاندار #معتمدیان_دنبال_خروجی_است جلسه جمع‌بندی سفر نماینده عالی دولت در استان و

#دست‌آورد_سفر_استاندار
#معتمدیان_دنبال_خروجی_است

جلسه جمع‌بندی سفر نماینده عالی دولت در استان و بررسی مشکلات شهرستان طبس به ریاست مهندس معتمدیان استاندار خراسان جنوبی درحال برگزاری است.

این جلسه با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی و به منظور نتیجه‌گیری و اخذ تصمیمات است.

موضوع افزایش پروازهای فرودگاه طبس با همکاری شرکت زغال‌سنگ پروده و کمک این شرکت عظیم به تامین هواپیما ویژه فرودگاه شهرستان که به مدت ۲ ماه زمان پیگیری و اعلام نتیجه این موضوع تعیین شد.

گازرسانی به بخش دیهوک در مقطع ترخیص مخازن از گمرک شهید رجایی قرار دارد و سازمان نظام مهندسی نیز اقدامات قانونی جهت اعتبارسنجی و ایمنی منازل دیهوک را آغاز کرده که در ۳ هفته آینده در محل نصب و راه‌اندازی می‌شود و البته سال ۹۸ بعنوان زمان آغاز عملیات اجرایی شبکه گاز سراسری برای دیهوک تعیین شد.

خط انتقال آب طبس از چاه‌های نیروگاه حرارتی در مقطع تامین لوله می‌باشد که بیشتر نیاز خریداری و درحال حمل به محل لوله‌گذاری است که عملیات اجرایی آن تا پایان سال ۹۷ آغاز می‌شود.

اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده آب شهری طبس تاکنون ۶ کیلومتر انجام و ۴ کیلومتر درحال انجام است و از محل منابع در اختیار شرکت آب‌وفاصلاب شهری، نسبت به اصلاح تمام شبکه به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر اقدام خواهد شد.

مطالعات اجرای طرح فاضلاب شهری طبس با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان توسط شرکت آب‌وفاضلاب شهری استان خراسان جنوبی انجام خواهد شد.

آب‌رسانی به عشایر و تسطیح ایل‌راه‌های عشایری در طول سال به طور ممتد درحال انجام است که به طور متوسط ۲ الی ۳ مرتبه در سال تیغ‌زنی ایل‌راه‌ها انجام می‌شود و برای بحث آبرسانی مطلوب به ۵۲۳ خانوار جمعیت عشایری شهرستان طبس نیاز به افزایش تانکر سیار است که از اعتبارات داخلی سازمان جهاد کشاورزی استان تامین خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی به ایجاد نمایندگی در مناطق عشایری استان و بویژه شهرستان طبس تاکید کرد و گفت عدم یا قصور در خدمت‌رسانی به عشایر در شرایط خشکسالی‌های اخیر به هیچ‌وجه پذیرفته نبوده و هرچه سریعتر فردی را بعنوان نماینده برای پاسخگویی به این جمعیتی که تولید انجام می‌دهد و امنیت مناطق را با حضورش تامین می‌کند؛ منصوب کنید و بهانه عدم اعتبارات و نبود چارت سازمانی پذیرفته نیست.

اختصاص آرد مازاد و جو مدت‌دار به عشایر شهرستان طبس با تامین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به شرکت تعاونی عشایری از هم‌اکنون آغاز می‌شود.

تکمیل طرح اب‌رسانی به روستاهای تپه‌طاق و اطراف ان طی دو هفته و نیز مرمت آسفالت آنها نیز بزودی انجام گیرد.

تامین برق شهرک صنعتی طبس با خرید ترانس ۱۳۲ درحال انجام است و تامین برق شهرک صنعتی دیهوک نیز با اختصاص و ابلاغ سقف مورد نیاز انجام خواهد شد.

تکمیل آب‌رسانی به دهستان کویر بخش دیهوک در مقطع آغاز پروژه می‌باشد و نیاز به ۱۰ کیلومتر خط انتقال دارد که باید برای سال آینده نیز تامین اعتبار گردد که تا پایان سال ۹۸ انجام خواهد شد.

خط دوم انتقال آب برای رفع مشکل کم‌آبی روستاهای دهستان منتظریه از مجتمع کوثر تا پایان سال مالی جاری (تیرماه ۹۸) تامین اعتبار گردد و عملیات اجرایی آن تا پایان سال ۹۸ به نتیجه برسد.

رفع مشکل زمین ورزشگاه تلخاب و زمین احداث خانه جوان طبس مورد بررسی قرار گرفت که دستور لازم برای مالکیت املاک مورد نظر صادر گردید.

تاسیس خانه ورزش روستایی برای شهرستان طبس در هر بخش ۳ خانه در سال ۹۸ و نیز تامین چمن مصنوعی در بخش‌ها مورد تاکید استاندار قرار گرفت.

معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس نیازهای لازم جهت راه‌اندازی نمایندگی ادارات مورد نیاز در بخش‌های تابعه را جمع‌بندی و به استانداری و ادارات کل مرتبط اعلام تا زمینه اخد مجوز و راه‌اندازی نمایندگی‌های لازم فراهم گردد.

مشکل عدم پوشش کامل شبکه‌های دیجیتال در روستاهای شهرستان و عدم دریافت برخی شبکه‌های رادیویی در طبس مورد بررسی قرار گرفت و دستور لازم از سوی استاندار صادر و قرار شد در طول و تا پایان سال ۹۸ مرتفع گردد.

مشکل نقصان در پوشش تلفن همراه و اینترنت بویژه در جاده‌ها و روستاهای شهرستان طبس با بررسی میدانی نقاط کور شناسایی و با نصب دستگاه‌های تقویت کننده مرتفع گردد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت دوازدهم به طول انجامد و همچنین دفاتر آی سی تی روستایی در محل‌های مورد تقاضا هرچه سریعتر تاسیس گردد.

تکمیل مجتمع توانبخشی شهید فولادی مقدم نیازمند تامین اعتبار است که استاندار دستور لازم صادر کرد.

تقویت پرورش ماهی تیلاپیا مورد درخواست شهرستان طبس بود که هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مرتبط به مدیریت استاندار انجام شد.

ادامه در پست بعد
✍ سید ابوالفضل حقانی

عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن