‍ افزایش تماسهای کلاهبرداران تلفنی با مردم/ جزئیاتی جدید از

‍ افزایش تماسهای کلاهبرداران تلفنی با مردم/ جزئیاتی جدید از شیوه‌های کلاهبرداری
✅قاضی حسن زاده ریاست دادگاه عمومی بخش دستگردان در گفتگوی تلفنی با رجب زاده خبر نگار صدا وسیما در عشق اباد در خصوص کلاه برداری به شیوه های جدید تلفنی درباب پیشگیری از وقوع جرم در آینده گفت : شهروندان مراقب باشند ؛  کلاهبرداری تلفنی با شگرد «شما برنده شده‌اید» جدیدا در عشق اباد نیز رایج شده و پرونده هایی در این خصوص تشکیل شده است
✅ قاضی حسن زاده در ادامه افزود :   با ورود تلفن همراه، گسترش عابربانک‌ها و سیستم‌های بانکداری الکترونیکی؛کلاهبرداری‌های تلفنی  رنگ بوی جدی‌تری به خود گرفته است و افراد کلاهبردار در این شیوه خود را  در قالب کارمند اپراتور تلفن همراه ؛صدا وسیما ؛اداره و نهاد دولتی  معرفی کرده با  تماس تلفنی و  با سوء‌استفاده از ناآگاهی مردم خیلی راحت حساب‌های بانکی آنها را به بهانه‌های مختلف خالی می‌کنند. ایشان در ادامه میگوید : خبر خوش‌شانس بودن در مسابقات رادیویی و تلویزیونی، برنده شدن سفر زیارتی به اماکن مقدس، برنده شدن در قرعه‌کشی بانک‌ها و موسسات مالی مواردی است که کلاهبرداران تلفنی برای فریب مال باختگان از آن استفاده می‌کنند. این شیادان به قدری حرفه‌ای عمل می‌کنند که اقشار مطلع و تحصیلکرده جامعه هم  به راحتی فریب می خورند.
✅ریاست دادگاه عمومی بخش دستگردان در ادامه بیان کرد :در بیشتر موارد این کلاهبرداران با جعل عنوانی فریبنده، از طریق تلفن همراه و پیامک با مالباختگان  ارتباط برقرار می‌کنند و از طریق دایورت شماره روی یکی از مراکز مخابراتی و یا صدا وسیما و تحت ‌تأثیر  قراردادن فرد مورد نظر با استفاده از شگردهای روحی و روانی خاصی اعتماد طرف را جلب می نمایند مثلاً  در برخی موارد به فرد قربانی می‌گویند تلفن شما را وصل می‌کنیم  به امور مالی و ادامه صحبت‌ها را از ایشان بشنوید و نحوه واریز پول را از ایشان با خبر شوید و در پایان فرد را متقاعد نموده تا به دستگاه عابر بانک مراجعه کند و پس از اجرای عملیاتی پیچیده از پشت تلفن حساب بانکی وی را خالی می‌کنند.
✅  قاضی حسن زاده در ادامه هشدار داد : اگر هر کسی به هر دلیلی به شما گفت از طرف روابط عمومی فلان اداره زنگ می زنم و برای برنده شدن در مسابقه یا… با شما تماس گرفت و گفت شما چیزی را برنده شده‌اید و باید برای گرفتن جایزه بیاید پای عابر بانک، بدانید که در کارش یک عمل مجرمانه‌ای نهفته است. نکته دیگر این که در هیچ کجا شما برای دریافت مبلغ هدیه لازم نیست پولی به جایی واریز کنید. پس اگر افرادی از شما خواستند از حسابتان مبلغی تحت عنوان هزینه پستی یا هر چیز دیگر  به جایی واریز کنید تا پول هدیه به حسابتان واریز شود، این کار یقینا کلاهبرداری است و می‌خواهند شما را در دام بیندازند.
✅به گفته حسن زاده ریاست دادگاه عمومی بخش دستگردان؛ در حال حاضر پرونده‌های متعددی در مورد اینگونه کلاهبرداری تشکیل شده است و به دلیل اینکه افراد از هویت جعلی استفاده می کنند زمان رسیدگی افزایش می‌یابد.

عشق آباد خبر
@eshkabar
نمونه فایل ضبط شده کلاهبرداری تلفنی
با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی و لزوم مراجعه به دستگاه خودپرداز برای دریافت جایزه
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن