ایجاد یک شهرستان و ۳ بخش جدید در استان اترک/

ایجاد یک شهرستان و ۳ بخش جدید در استان
اترک/ پریسا وحدانی: بر اساس آخرین اخبار، استانداری خراسان شمالی پیشنهاد ایجاد یک شهرستان و سه بخش جدید در استان را به وزارت کشور ارسال کرده است.

به گزارش اترک، علی قربانی رئیس مجمع نمایندگان استان در گفت‌وگو با ما گفت: ایجاد یک شهرستان و سه بخش جدید در استان توسط استانداری به وزارت کشور پیشنهادشده است که در حال بررسی است.

قربانی افزود: با قطعی شدن این موضوع، نام شهرستان و سه بخش جدید در استان اعلام خواهد شد و اکنون به دلایلی قادر به‌عنوان نام شهرستان نیستیم.

# ارتقاء ۲ مرکز بخش در راز و جرگلان به شهر

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: طی روزهای اخیر با مصوبه هیات وزیران، روستای غلامان، مرکز بخش غلامان و روستای یکه سعود، مرکز بخش جرگلان به شهر ارتقاء. یافته‌اند.

وی افزود: در تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، مراکز بخش‌ها با هر تعداد جمعیت قابلیت ارتقاء به شهر دارند و نقاط روستایی با بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر هم باید به شهر ارتقا یابند.

به گفته قربانی، بخش غلامان ۱۲ هزار نفر و بخش جرگلان ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶ سال از تأسیس بخش جرگلان و بخش غلامان سپری‌شده است، اظهار کرد: قوانین هم شرایط ارتقای مراکز این بخش‌ها از روستا به شهر را فراهم کرده اما تقسیمات کشوری در وزارت کشور و دولت، در برهه‌ای از زمان متوقف‌شده بود.

قربانی گفت: قول‌های مساعد برای ارتقای مراکز بخش‌های جرگلان و غلامان به شهر از سال گذشته داده شد و این امر طی روزهای اخیر در هیات وزیران به تصویب رسید.

# تأمین امکانات در شهرهای تازه تأسیس نیازمند مشارکت است

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی افزود: مراکز بخش‌هایی که تبدیل به شهر می‌شوند شاید آن‌طور که باید از امکانات و زیرساخت‌های اولیه برخوردار نباشند که تأمین امکانات در شهرهای تازه تأسیس نیازمند مشارکت و همکاری همه مسئولان است.

قربانی ادامه داد: بخش غلامان و یکه سعود هم همان‌طور که گفته شد از امکانات اولیه شهری برخوردار نیستند که با انتصاب شهردار و تخصیص اعتبارات، مشکلات زیرساختی و امکانات به‌مرورزمان رفع می‌شود.

وی گفت: مطابق قانون با تبدیل مراکز بخش‌ها به شهرها، مزایای در کشور به آن تعلق می‌گیرد که این امر خود بخش عمده‌ای مسائل و مشکلات را مرتفع می‌سازد.
مسولین بخش دستگردان هم برای شهرستان شدن عشق اباد و ارتقای تپه طاق و ده محمد و هودر به بخش باشند
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن