​ وقتی در ماشین هستید و گرفتار سیل می‌شوید چه

​ وقتی در ماشین هستید و گرفتار سیل می‌شوید چه کارهایی را باید انجام دهید؟

۱⃣ شماره یک: قابل مشاهده باشید
▪️برای قابل مشاهده بودن نیازی نیست به روی سقف ماشین خود رفته و برای کمک گرفتن دست تکان بدهید. 
▪️بلکه این کار بسیار خطرناک است و راه‌های بهتر از این وجود دارد، مانند حفظ خونسردی خود، که کاری بسیار مهم است.
▪️اولین کاری که باید انجام دهید این است که ماشین خود را با روشن کردن چراغ‌های خطر و چراغ‌های جلو قابل مشاهده کنید.

۲⃣ شماره دو: خود در داخل خودرو محبوس نکنید
▪️شما باید از هر محدودیتی در داخل ماشین، مانند کمربند ۱۰۰٪ آزاد باشید. زمانی که ماشین شما شناور است، هرگز تصور نداشته باشید که کمربند، شما را می‌تواند امن نگه دارد. زمانی که آب را اطراف ماشین خود مشاهده می‌کنید، ماشین را متوقف کرده و بلافاصله خود را از کمربند آزاد کنید، همچنین از باز بودن قفل همه در‌های خود اطمینان حاصل کنید به دلیل آن که اگر کسی در نزدیکی شما باشد می‌تواند به راحتی در را باز کرده و شما را نجات دهد.

۳⃣ شماره سه: حذف لایه‌های لباس
▪️اگر شما دو عدد لباس (بالا تنه و پایین تنه) پوشیده باشید، به مشکلی بر نمی‌خورید. ولی اگر شما کت و انواع دیگر لایه‌ها را پوشیده باشید، بهتر است همه آن‌ها را بلافاصله از تن خود خارج کنید. این ابتکار عمل، شما را از غرق شدن در هنگام شنا کردن نجات می‌دهد.

۴⃣شماره چهار: یک عدد از پنجرهای خودرو را باز کنید
▪️اکنون، بیایید شروع به فکر کردن درباره سناریوهایی در بدترین حالت کنیم. اگر شما در وسط سیل بدون پرسنل ایمنی، گیر کنید چه باید کرد؟ همیشه در هر زمان که باران می آید بهتر است در خانه بمانید. با این حال، اگر فشار آب شدت گرفت، یکی از پنجرهای خود را به آرامی پایین بکشید. تا زمانی که ماشین هنوز زیر آب نباشد، پنجره های الکتریکی معمولا حتی در یک سیل کار می کنند. هنگامی که پنجره را با موفقیت پایین آوردید، مستقیم بیرون بروید، یک بلندی پیدا کرده و با پلیس یا اورژانس تماس بگیرید
لازم به ذکر است، ‏شماره تلفن ۱۱۲ سازمان امداد و نجات بدون سیم کارت و آنتن و حتی در صورت قفل بودن موبایل هم قابلیت برقراری تماس دارد.
#آموزش #سیل
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن