بررسی ساخت ۱۰هزار واحد مسکن محرومین خراسان جنوبی به گزارش خبرگزاری صداوسیما

بررسی ساخت ۱۰هزار واحد مسکن محرومین خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه با اشاره به سفر دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ، اسفند پارسال به استان و تأیید ساخت ۱۰هزار مسکن محرومین در خراسان جنوبی گفت: طبق برنامه قرار شده تا به تفکیک این واحدها بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ساخته شود.

میرجعفریان فرصت ساخت این ۱۰هزار واحد مسکونی را برای استان مغتنم شمرد و افزود:برای تسریع در ساخت این طرح باید همت جهادی انجام شود.

وی با در نظر گرفتن منابع مالی قشر مورد هدف از بانک ها خواست تا با نظری مساعد اقدام لازم را برای معرفی شدگان به بانک ها انجام دهند.

میرجعفریان با بیان اینکه تعدادی پرونده در بانک ها به دلیل مشکل ضامن هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: سفته زنجیره ای، تضمین مناسبی از سوی دولت برای پرداخت و بازگرداندن وام های بانکی است، که بانک ها به این واسطه می توانند از متقاضیان حمایت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم با بیان اینکه تأمین ۵هزار واحد مسکونی از این ۱۰هزار واحد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به منظور بررسی دقیق کارها برای ساخت این واحدها در تمام شهرستانها ستاد ویژه ای تشکیل شده است.

آسمانی مقدم افزود: طبق اطلاعات آماری سال۹۵، کل واحدهای مسکونی روستایی استان ۸۸هزار و ۸۳۵واحد تعیین شده که از این تعداد ۴۹هزار و ۳۴۵واحد غیرمقاوم و ۳۲هزار و ۵۰۰واحد نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی گفت: تاکنون هزار و ۲۰خانوار واجد شرایط در بنیاد مسکن شناسایی شده اند که از این تعداد ۴۸۲فقره پرونده تشکیل شده و۲۱۳ خانوار به بانک ها معرفی شده اند، اما تاکنون برای ۵۵واحد موفق به عقد قرارداد با بانک ها شدند.

آسمانی مقدم افزود: از این تعداد عملیات اجرایی ۲۹واحد آغاز شده است.

وی از ۸بانک عامل خواست: طبق سنوات قبل مساعدت موثری در تسریع روند کار با مراجعه کنندگان داشته باشند.

آسمانی مقدم به بانکها اطمینان داد تا به منظور تضمین بازپرداخت تسهیلات، بعد از صدور سند ساختمان روستایی، این سند در اختیار بانکها قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هم با بیان اینکه طبق تفاهم نامه متوسط متراژ هر واحد ۵۰مترمربع است گفت: شاخصه های توزیع در حوزه مسکن مددجویی، ایتام، خانواده های بی سرپرست، جمعیت بالا و دارای مسکن غیرمقاوم هستند.

سلم آبادی همچنین برای ساخت ۶۲۳واحد شهری ویژه مددجویان امداد درخواست زمین و صدور پروانه رایگان داشت، که با برعهده گرفتن ساخت توسط امداد، با این درخواست موافقت شد.

نماینده بانک ها هم پذیرفتند با سفته زنجیره ای نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشند.

صدور پروانه های ساختمانی رایگان برای متقاضیان، تسریع در روند صدور استعلامات ویژه در روستاهای مرزی، پذیرش متقاضیان سن بالا، از جمله مواردی بود که برای انجام بهتر طرح مسکن ۱۰هزار واحدی محرومین در این جلسه مطرح شد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن