چند برابر شدن مشکل آبرسانی سیار با پراکندگی روستاها و

چند برابر شدن مشکل آبرسانی سیار با پراکندگی روستاها و فرسودگی ناوگان حمل آب/ تأمین آب شرب مهمترین دغدغه است

به گزارش خبرنگار خاورستان، امروز شورای مدیریت بحران استان با حضور  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی و بسیاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

 

فرمانداران استان به جز فرماندار شهرستان بیرجند از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه شرکت کرده بودند به بیان مشکلات روستاهای در حوزه آب پرداخته و خواستار رفع مشکلات شدند.

 

آبرسانی سیار به ۷۵ روستای شهرستان بیرجند

علی ناصری فرماندار بیرجند نیز در این جلسه، عنوان کرد: در شهرستان بیرجند ۳۰۳ روستا دارای سکنه داریم که به ۷۵ روستا آبرسانی سیار می‌شود.

 

در درمیان ۶۲ روستا با تانکر آبرسانی سیار می‌شود

محمد بشیری‌زاده فرماندار شهرستان درمیان نیز عنوان کرد: در شهرستان درمیان در فصل گرم سال ۶۲ روستا با تانکر آبرسانی سیار می‌شود.

 

وی افزود: در سطح شهرستان۷ تانکر آبرسانی داریم که در ماه باید ۱۱۰۰ تانکر آبرسانی انجام شود.

 

فرماندار درمیان بیان کرد: درخواست دارم به روستاهای عشایری که شامل سه روستای اِشک، خیرآباد و شیرگ ججگ می‌شود و در بحث آبرسانی سیار مشکل دارد توجه جدی شود.

 

بشیری‌زاده با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما در شهرستان تامین آب شرب است، افزود: اعتبارات شهرستانی پاسخگوی نیاز ما نیست و اگر بخواهیم ماندگاری مردم در شهرستان را شاهد باشیم باید برای حل مشکل آب تلاش کنیم.

 

تنش آبی در شهرستان درمیان زیاد است

وی خاطرنشان کرد: تنش آبی در شهرستان درمیان زیاد است و متاسفانه شاهد هستیم در برخی از روستاها آب را برای درختان زرشک مورد استفاده قرار می‌دهند که اگر بتوان در هر روستا یک پلیس آب انتخاب کرد که به این موضوع نظارت داشته باشد شاید کمتر شاهد مشکل آب باشیم.

 

آبرسانی سیار به ۱۶ روستا در بشرویه

شفیعی سرپرست فرمانداری بشرویه نیز گفت: در شهرستان بشرویه  به ۱۶ روستا آبرسانی سیار می‌شود که با ۲ تانکر کار آبرسانی را انجام می‌دهیم.

 

وی اظهار کرد: در شهرستان نهبندان چند مشکل داریم که مجتمع آبرسانی نیگنان یکی از آنها است و این مجتمع اگر تجهیز شود کار آبرسانی به ۷ روستا انجام خواهد شد.

 

سرپرست فرمانداری بشرویه گفت: در خصوص تامین اعتبارات آبرسانی سیار در این شرایط به ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که باید تامین شود و همچنین میزان آب در نظر گرفته شده برای هر نفر که حدود ۵۰ لیتر است کم بوده و باید در این خصوص نیز تدبیری اندیشیده شود.

 

محمد جواد فلاحی فرماندار ویژه شهرستان طبس و معاون استاندار خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان طبس در خصوص آبرسانی سیار روستایی مشکلی نداریم و مشکل طبس در خصوص مجتمع‌های آبرسانی است.

 

وی با بیان اینکه به جنگ خدا که نمی‌توانیم برویم، افزود: باید همه با همکاری هم و استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

 

آبرسانی سیار به ۴۰ روستا در شهرستان طبس

فرماندار ویژه شهرستان طبس خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰ روستا در شهرستان طبس آبرسانی سیار می‌شود.

 

ابراهیم رسولی مقدم فرماندار سرایان نیز بیان کرد: در راستای اجرای پروژه آبرسانی چرمه اقدامات خوبی انجام شده و در ادامه مسیر با تمهیداتی که آبفار اندیشیده شاهد آبرسانی به ۵ روستای دیگر خواهیم بود.

 

وی گفت: اولویت ما برای آبرسانی به روستاهای پر جمعیت عشایری اما بازهم شاهد مشکلات آبرسانی خواهیم بود که نیاز به تلاش دارد.

 

معاون فرماندار نهبندان نیز اظهار کرد: در شهرستان نهبندان ۱۰ مجتمع آبرسانی داریم که این تعداد به ۱۲۶ روستا آبرسان …
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن