‍ نماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته

‍ نماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته به امامت امام جمعه محترم و موقت شهر عشق آباد، حضرت حجت الاسلام و المسلمین علی پور اقامه گردید. حجت الاسلام و المسلمین علی پور در فرازهای آغازین خطبه اول با طرح و توصیه به تقوا،ماه های شریف ذی القعده، ذی الحجه، محرم و صفر را بستر مناسبی برای ظرفیت سازی متقین خواند و با اشاره به سالروز ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی، افزود: در مسئله نماز جمعه یک مفهوم زمانی داریم که جمعه است و برترین زمانهاست و یک مفهوم انسانی داریم که امام جمعه است و برترین افراد است و یک مفهوم فعلی و عملی داریم که نماز است و بهترین اعمال است. قرآن کریم با عبارت «فاسعوا الی ذکر الله» از ما می خواهد در بهترین زمان و با بهترین انسان به بهترین عمل مشغول و به ذکر الله بپردازیم پس سیر حرکت ما در روز جمعه یک سیر الی الله است.چون این سیر الهی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است بنابراین نظام ایران اسلامی نیز یک نظام الهی است. امام جمعه محترم و موقت عشق آباد در پایان خطبه ی اول یاد و خاطره اولین امام جمعه فقید شهر حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم شیخ قاسم اخلاقی فرد را گرامی داشته و از زحمات حجج الاسلام مظاهری و تکمیلی دومین و سومین ائمه جمعه عشق آباد نیز قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی پور در خطبه دوم ضمن دعوت به تقوای الهی با طرح مناسبتهای پیش رو به بررسی تطبیقی ساختار مذاکرات برجام با مذاکرات عاشورایی جبهه مقاومت پرداخته و با ارائه گزارشی از مذاکرات حضرت عباس بن علی علیه السلام و حضرت علی اکبر علیه السلام با جبهه مخالف، یادآور شد؛ روح حاکم بر مذاکرات عاشورا، روح مقاومت و پرهیز از روحیه سازش، تساهل و تسامح بوده است. ایشان در ادامه با توجه به متن زیارت نامه حضرت عباس بن علی علیه السلام، چهار ویژگی مهم این مذاکرات را این گونه عنوان کرد ۱-از عبارت «بالتسلیم» مشخص می شود تیم مقاومت محور عباسی در مذاکرات عاشورا، تسلیم «ولی خدا» بودند و نه تسلیم «کدخدای زمان».
۲-از عبارت«بالتصدیق» مشخص می شود تیم چها نفره ام البنینی، در روند مذاکرات، تنها امضای ولی امر را تصدیق کرده و تضمین می دانستند و نه امضای اجنبی را.
۳-از عبارت «بالوفا »مشخص می شود سر تیم مذاکراتی عاشورا به خطوط قرمز ولی امر، وفادار بوده و همه خطوط مدنظر امام را رعایت کرده است.
۴-از عبارت«والنصیحت لخلف النبی المرسل» مشخص می شود که سر تیم مذاکرات عاشورا حقیقتاً و به معنای واقعی کلمه یک« مشاور آشنا »برای ولی امر خود بوده است.
حجت الاسلام علی پور با اشاره به متن مذاکرات حضرت علی اکبر علیه السلام در جریان عاشورا خاطرنشان کرد مذاکرات آن حضرت، مبتنی بر عنصر مقاومت، اقتدار و عزت بوده و با این انگیزه صورت گرفت که اگر تهدیدها و تحریم ها رفع و دفع نشوند لااقل تشویق و تحسین و رضایت ولی خدا حاصل شود تا آنچه را که از معیشت و امنیت در سایه مذاکرات با کدخدایان نگرفتیم در سایه رضایت ولی خدا و از خود خدا بگیریم.ایشان تاکید کرد: در چله انقلاب و با رویکرد انتقال مدیریت به جوانان محور مقاومت، لازم است در چالش ها، فرصت ها و تهدیدهای پیش رو از جمله عرصه پر پیچ و خم انتخابات، تحلیلهای اصولی و جامع از تجربیات گذشته از جمله تجربه «جام» در جنگ نظامی با عراق و «برجام» در جنگ اقتصادی باغرب داشته باشیم و با یافتن نقش و جایگاه دو عنصر «ولایت» و«مقاومت» تصمیم گیری کرده و دست به انتخاب بزنیم.

امام جمعه موقت عشق آباد، با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر حضور محسوس مدیران جوان در عرصه های مختلف مدیریتی، چشم انداز اجرایی کشور در آینده نزدیک را روشن ارزیابی کرد.

حجه الاسلام والمسلمین علی پور با اشاره به رخدادهای منطقه ای، سقوط پهباد آمریکایی و توقیف نفت کش انگلیسی را عامل اقتدار ملی دانسته و هذیان گویی دشمنان را اثر قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن