اطلاعیه شبکه دامپزشکی شهرستان طبس درباره تب خونریزی دهنده

اطلاعیه شبکه دامپزشکی شهرستان طبس درباره تب خونریزی دهنده کریمو کنگو

به اطلاع عموم همشهریان عزیز می رساند:با توجه به قرار گرفتن در فصل مناسب زاد و ولد وفعالیت کنه ها که ناقل بیماری خطرناک وکشنده تب خونریزه دهنده #کریمه_کنگو می باشند احتمال بروز وانتشار این بیماری افزایش می یابد.

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از بیماری های مشترک بین انسان و دام است که در دام بدون علائم است،در اثر عفونت خونی تب خفیف به مدت یک هفته یا کمتردر دام دوام می یابد و کنه آلوده به عنوان ناقل بیماری ویروس بوده وانسان به شدت در معرض ابتلا به این بیماری از طریق گزش کنه یا تماس با ترشحات خونی دام آلوده  می باشد.

علائم بیماری در انسان بصورت  تب خونریزی دهنده و کشنده می باشد.

به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید از مصرف گوشت تازه خودداری شده و لاشه گوشت پس از ذبح تا ۲۴ ساعت و آلایش آن تا ۴۸ ساعت در دمای یخچال ( صفر تا چهار درجه) قرار گیرد.  سمپاشی و بهداشتی نمودن جایگاه دام و حمام دادن دام جهت کاهش جمعیت کنه‌ها، مصرف مواد ضد عفونی به منظور گندزدایی محیط آلوده به خون و ترشحات بیمار و دام آلوده، خودداری از خرید گوشتهای فاقد مهر دامپزشکی (کشتار غیر مجاز)، استفاده از لباس کار، چکمه و دستکش هنگام مراجعه به دامداری را از جمله راه های پیشگیری از بروز این بیماری است.

✍روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان طبس
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن