دو کلمه حرف حساب! با سلام به مردم عزیز و فهیم

دو کلمه حرف حساب!

با سلام به مردم عزیز و فهیم عشق آباد✋

همونطور که همه میدونید در کل کشور با مشکل کمبود و نبود ماسک و ژل و محلول ضد عفونی روبرو هستیم . پس از همشهریان گرامی تقاضا میکنم به موارد زیر توجه کنند تا دچار استرس و نگرانی کاذب نشوند :

۱. عزیزانی که در منزل هستن و بیرون رفت و آمد ندارن هیچ لزومی نداره دنبال ماسک باشند و بخوان ماسک بزنند . ژل و محلول ضد عفونی هم همین طور؛ کسانی که در منزل هستن با آب و صابون یا مایع دستشویی به راحتی میتونن دستاشونو ضد عفونی کنن بدون هیچ نگرانی

۲. در شرایط نبود محلول ضد عفونی برای سطوح، جایگزین مناسب محلول ۱ درصد هیپوکلریت سدیم هست که به راحتی تهیه میشه در منزل ( ۱ پیمانه وایتکس را با ۵ پیمانه آب سرد مخلوط کنید و به سطوح اسپری کنید)

۳. از رفت و آمد غیر ضروری به اماکن شلوغ مانند درمانگاه ، داروخانه، بازار و … خودداری کنید . بهترین کار ماندن در منزل هست و رعایت اصول بهداشتی

۴. کسانی که لازم هست حتما ماسک استفاده کنند افراد مسن ، افراد با بیماری قلبی، تنفسی، دیابت و ضعف سیستم ایمنی و افرادی که بخاطر نوع شغل خود مجبورند در اماکن پر تردد فعالیت کنند.
پس اگر ماسکی هم توزیع شود بهتر است این افراد استفاده کنند نه همه مردم ( که تا اطلاع ثانوی شرکتهای توزیع کننده، ماسک برای توزیع ندارن یا به شبکه های بهداشت توزیع خواهند کرد)

۵. با خوردن میوه و … سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید . این باور اشتباه که حتما همه باید شربت تقویت ایمنی مثل ایمیونیس یا زینک پلاس یا ویتامین ث مصرف کنند رو کنار بذارین !
خود همین رفت و آمد های پیاپی به داروخانه ممکن هست شما رو در معرض ویروس قرار بده .

در پایان از توجه و سعه صدر همه شما سپاسگزارم .
با هم مهربون باشیم . قدر دان یکدیگر باشیم . اخبار دروغ را گوش ندیم .
بنده و سایر همکاران داروساز و پزشک و پرستار در کنار شما مردم از تمام توان خود برای مقابله با کرونا و خدمت رسانی در این زمینه و اگاه سازی استفاده میکنیم ✌️
انسانیت و گذشت همه ما رو از شر این ویروس کرونا نجات خواهد داد

داروخانه دکتر دلیری
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن