#مصوبات مهم جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست

#مصوبات مهم جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست استاندار خراسان جنوبی

معتمدیان با اشاره به این که ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تقریباً هر روز در استان برگزار می شود، تصریح نمود: در این جلسه، ضمن رصد وضعیت کلی استان، درخصوص ادامه روند پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تصمیم گیری می شود.

♻️استاندار با تاکید بر ضرورت نظارت ، سیستم های بازرسی استان در بخش های مختلف اظهار داشتند: اگر بر خلاف ضوابط، دستورالعمل ها و بخشنامه ها اقدامی صورت گیرد، با متخلفین برخورد خواهد شد.  
آقای معتمدیان ضمن توصیه به مردم مبنی بر ترک سفرهای غیر ضروری، افزود: در مبادی ورودی، فرودگاه ها، پایانه های مسافربری و ایستگاه راه آهن استان به ویژه در مرز افغانستان با استقرار مأمورین بهداشتی تدابیری شده تا شرایط به خوبی کنترل شود.
وی یادآور شد: با هم افزایی دستگاه های اجرایی در انجام وظایف محوله، برنامه های پیشگیری و مقابله با کرونا را جامه عمل می پوشانیم.

#در_پایان_مصوبات_ذیل_مقرر_گردید:

#مصوبات:

♻️کلیه تالارها تا اطلاع ثانوی تعطیل و برگزاری هرگونه مراسم تجمعی در رستورانها تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.
♻️نماز جماعت ادارات در همه شهرستانهای استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
♻️برگزاری نماز جماعت مساجد، حسینیه ها و تکایا در کلیه شهرستانهای استان فقط درفضای باز و با رعایت فاصله مناسب نمازگزاران و استفاده از وسایل شخصی ( مهر، تسبیح، عبا، چادر و …) مجاز می باشد. ضمنا جمع آوری کلیه وسایل مشترک، الزامی می باشد.
♻️تمامی مهدهای قرآنی و خانه بازی کودکان تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد.
♻️کلیه کلوپها ، سالنهای ورزشی ، گیم نتها و … تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد.
♻️سالنهای غذاخوری کارخانجات ، معادن ، ادارات و … تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود. ارائه نکات بهداشتی توسط کارفرما و رعایت آن توسط کارگران ضروری است. رعایت موازین بهداشتی و گندزدایی منظم در خوابگاههای کارخانجات و معادن تاکید می گردد.
♻️عدم بازگشت کارگران معادن که در شیفت استراحت بوده اند و تداوم فعالیت کارگران فعلی حاضر در معادن تا ۲۰ روز آینده الزامی است.
♻️برگزاری مراسم ترحیم در فضای باز و ممنوعیت هرگونه پذیرایی در این مراسم تا اطلاع ثانوی الزامی است.
♻️صدا و سیمای و رسانه های استان موظف است در خصوص عدم حضور مردم در آرامستانهای سطح استان در پنجشنبه پایان سال و روز اول سال بعد، اطلاع رسانی مناسب انجام دهد.
♻️تهیه محتوای آموزشی برای آگاهی بخشی به جامعه عشایری توسط دانشگاه علوم پزشکی و تکثیر و توزیع اقلام آموزشی توسط اداره کل امور عشایری استان ، در بین عشایر کوچ رو استان انجام شود.
♻️دستگاهها، نهادها ، مدیران و شخصیتهای استانی ، از برگزاری هرگونه جلسات محفلی خودداری نمایند.
♻️کلیه اماکن بوم گردی ، مهمانپذیرها و مهمانسراها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

♻️فرمانداران و شهرداران موظفند با کمک مقام قضایی از هرگونه فعالیت زباله گردها جلوگیری نموده و نسبت به تعطیلی مکانهای خرید ضایعات اقدام نمایند.
♻️توصیه های بهداشتی برای هریک از مشاغل به تفکیک توسط دانشگاه علوم پزشکی تهیه و به سازمانها و صنوف مرتبط ارسال گردد و نظارت لازم بر رعایت توصیه ها توسط سازمانهای مرتبط به عمل آمده و در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی ، برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.
♻️تمامی کارکنان که دارای بیماری زمینه ای مزمن می باشند، مجازند با تایید پزشک معتمد و مدیر مافوق از مرخصی استحقاقی استفاده نموده یا بصورت دور کاری فعالیت نمایند.

♻️دانشگاه علوم پزشکی لیست بیماریهای مزمنی که استحقاق استفاده از مرخصی استحقاقی یا دورکاری را دارند ، به دستگاههای اجرایی ابلاغ خواهد کرد.
♻️معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری خدماتی که قابلیت انجام بصورت دورکاری را دارند احصاء نموده و در جلسه بعدی ستاد استانی ارائه نماید.
♻️صدا و سیمای استان ، پوشش رسانه ای وسیع در خصوص استقرار و فعالیت تیمهای بهداشتی در پایانه و بازارچه مرزی ماهیرود، فرودگاهها ، ایستگاه راه آهن و پایانه های مسافربری ، جهت اطلاع رسانی مردم بعمل آورد.
♻️کلیه دستگاههای اجرایی استان که دارای واحدها و امکانات بهداشتی و درمانی می باشند، موظفند آمادگی لازم ، جهت استفاده از آن فضا و امکانات را برای مبارزه با کرونا فراهم آورند.
♻️کلیه دستگاههای اجرایی موظفند نیازهای مورد نیاز اقلام بهداشتی خود را از اعتبارات در اختیار آن دستگاه ، تهیه نمایند.
♻️اطلاع رسانی اخبار و اطلاعات با محوریت دانشگاه علوم پزشکی با همکاری صدا و سیما تاکید می گردد.
♻️بر تداوم گند زدایی اماکن عمومی ، سازمانها ، دستگاهها و وسایل نقلیه عمومی و … توسط دستگاههای مسئول ، تاکید گردید
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن