وارده به عشق اباد خبر ضمن تبریک سال جدید به

وارده به عشق اباد خبر
ضمن تبریک سال جدید به شما همکاران گرامیتون آرزو میکنم امسال برای همه سالی سرشار از سلامتی و خبرهای خوب باشه.
اولا میخام از شما و بقیه همکاراتون که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و دیگر حوادث تلاش بی وقفه در خبر رسانی بموقع دارید تشکر کنم.
چندتا انتقاد هم دارم, انتقاد از خودمون (مردم) و انتقاد از مسئولین. امیدوارم به کسی برنخوره,
کرونا اونقدر جدی و خطرناکه که کل دنیا بهم ریخته و میشه گفت الان دیگه کل کره خاکی رو تقریبا به حالت نیمه تعطیل درآورده. وحشتناکی این ویروس علاوه بر شدت آسیب زنی, بخاطر شدت همه گیری اش هست چون این همه گیری باعث میشه افراد یکباره به مراکز درمانی هجوم ببرن و از اون طرف محدود بودن امکانات درمانی خدا میدونه چه تلفات و مشکلاتی رو پیش روی ما قرار میده. پس همه تلاشمون باید بر پیشگیری از شیوع ویروس متمرکز باشه.
انتقاد اول از خودمون مردم که اینروزها بارها گفته میشه ; مردم کرونا رو شوخی گرفتن ولی باز میبنی وقتی کار ضروری پیش میاد و میری بیرون صحنه هایی میبینی که واقعا خجالت آوره . انگار این آدمها در دنیای دیگه ای زندگی میکنن, نمونه چندتا ازین صحنه ها
۱: دیروز یه پیرمرد رو دیدم داشتن با چند نفر روبوسی میکردن
۲: مغازه داری رو دیدم که بدون ماسک و. دستکش داخل سوپرمارکت نسبتا پر مشتریش مشغول شکستن تخمه و خوردن تخمه بود
۳: تعداد شش یا هفت نفر که مشخص بود یه خانواده هستن باهم وارد یه فروشگاه پوشاک شده بودن و مشغول امتحان کردن لباس و کفش بودن
آخه مگه قراره امسال عید دیدنی باشه؟
مگه قراره عروسی باشه؟
مگه قراره مهمونی باشه که حتما کفش و لباس نو واجبه؟؟
۴:چندتا جوون بدون ماسک و دستکش مشغول موتورسواری و ویراژ دادن
۵: متاسفانه چند مورد هم دیدم که بعضی ( نمیگم انسانها یا همشهری) آب دهانشون رو توی خیابون انداختن
قضاوت با خودتون….ما که زبونمون مو در آورد بسکه داد زدیم ولی گویا بعضیها تا خدای نکرده ردیفهای جنازه یا بیمارستان صحرایی نبینند جدی نمیگیرن.
حالا انتقاد از مسئولین گرامی که امیدوارم دلسوزانه بشنون و اگر میتونن چاره کنند
اولا ضمن تقدیر و تشکر از آموزش و پرورش محترم که با تدارک بن خرید و کمک مالی قابل توجه به دانش آموزان نیازمند اقدامی قابل تحسین انجام دادند. بنظرم بهتر بود این کار خوب به پایان بحران کرونا موکول میشد تا بلکه عاملی باشه برای ترغیب خانواده ها در ماندن در خانه و به بازار نرفتن ولی حال که به هرصورت این بن ها توزیع شده اگه امکان داره اعتبار بن ها رو افزایش بدید تا از اوج بحران عبور کنیم بعد خانواده ها به خرید و حضور در بازار ترغیب بشن..چون هنوز هم خیلی از خانواده ها بن های خریدشون رو خرج نکردن و از ترس کرونا ترجیح دادن در خانه بمانند و بازار نرن.
دوما ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری محترم و پرسنل سختکوش شهرداری ما هرچه انتظار کشیدیم جناب شهردار یا شورای شهر یا حتی مسئول اصناف; حتی اگر شده در حد یک جمله کوتاه از اصنافی که بموقع تعطیل کردن و از سودشون گذشتن تا عامل پخش بیماری بین همشهریاشون نباشن, در حد یک جمله کوتاه تشکر کنن خبری نشد که نشد… واقعا گذشتن از ۳۰ یا ۴۰ میلیون یا حتی در بعضی اصناف مبالغ بیشتر آسونه؟ بنظرمن واقعا ایثار هست, انسان دوستی هست. و وقتی به کار به این مهمی هیچ توجهی نمیشه یعنی اینکه; کسی که جان و سلامتی مردم رو بر سود و کسب خودش ترجیح داده با کسی که تا دقیقه ۹۰ باز بوده و هیچ اقدامی در جهت کنترل شیوع بیماری انجام نداده هیچ فرقی ندارند؟
شخصا از یکی از کسبه که بموقع تعطیل کرده بود شنیدم که گفت: ما هم میتونستیم با رعایت نکات ایمنی بهداشتی با زدن ماسک و دستکش بیایم در مغازه رو باز نگهداریم ولی چون نمیدونیم کی میاد درمغازه و کدوم مشتری ممکنه ناقل باشه نمیتونیم ضمانت کنیم که بقیه مشتری ها یا بچه های کوچک که همش دستاشون توی دهانشونه آلوده نشن. پس توکل بر خدا میکنیم و تعطیل میکنیم انشالله قدمی باشه در کنترل بیماری.
من شخصا بعنوان یک همشهری از همه اصنافی که به هرنحو در کنترل بیماری قدمی برداشتن. تشکر میکنم
و انتقاد جدی دارم به اصنافی که با اینهمه تاکید بر رعایت نکات ایمنی بهداشتی هیچگونه اقدامی انجام ندادن و امسالشون با سالهای قبلشون هیچ تفاوتی نداشت. عمیقا معتقدم اگر کسی سهل انگاری کنه یا اقدامی انجام بده که باعث بشه هموطن دیگه ای بیمار بشه , یا باعث بشه چرخه ای از بیماری شکل بگیره قطعا در برابر اونها مسئول هست و قطعا حق الناس و حق الله خواهد بود و باید فردای قیامت در پیشگاه وجدانش و خداوند متعال پاسخگو باشه.
و در پایان مجددا از شما تیم خبر رسانی که به نوعی اتاق فکر و خط مقدم جنگ روانی این جنگ پرغوغای جهانی هستین تشکر میکنم خداوند به شما سلامتی و برکت عطا فرماید
✍امضا محفوظ
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن