کوددهی زردآلو با توجه به این که اکثر خاک های تحت

کوددهی زردآلو

با توجه به این که اکثر خاک های تحت کشتزردآلو آهکی-  شنی بوده است، مدیریت صحیح کودها یکی از عوامل مؤثر در افزایش کیفیت و بهبودخواص کیفی میوه زردآلو است. در میان عناصر غذایی پتاسیم، کلسیم، روی و بر در افزایش عملکرد و بهبود کیفیت زردآلو نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

✅آفات درخت زرد آلو

سوسک کاپنودیس (Capnodis tenebrionis ) 

لارو این سوسک در ریشه های سطحی زرد آلودالان ایجاد نموده و درخت را از بین می برد. تهاجم این آفت به درختان در سال های که درختان از خشکی ( کم آبی ) رنج می برند بیشتر است. برخی از باغداران تصور می کنند که پایه بادام تلخ تا حدودی مقاومت دارد. این حشره را می توان با خیساندن یا پودر پاشی طوقه درختان و نزدیک سطح خاک با، سم لیندین ، در فصل رشد کنترل نمود.

✅بیماری های زردآلو

✅گموز باکتریایی یا شانکر باکتریایی  

کلیه  درختان بیمار چهار بار سمپاشی شوند. دفعه اول: موقع ریزش برگ های درختان در پاییز، دفعه دوم: اواخر زمستان تا اوایل بهار پیش از شکفتن جوانه ها وقبل از باز شدن گل ها با مخلوط بر دوی ۲/۱ درصد، دفعه سوم: بعد از ریزش کامل گلبرگ ها ودفعه چهارم : بعد از تشکیل میوه ها با مخلوط بر دوی رقیق. درسمپاشی های سوم وچهارم می توان از قارچ کش های آماده مسی مانند اکسی کلرورمس وغیره به نسبت های توصیه شده استفاده نمود. اگر مایع بردوی غلیظ (۲/۱ درصد) در بهار برای سمپاشی به کار رود، گیاه سوزی ایجاد می شود.

دبیرخانه نظام صنفی کشاورزی ومنابع طبیعی شهرطتان طبس
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن