#اطلاعیه شماره دو روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان

#اطلاعیه شماره دو
روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی

به استحضار هم استانی های عزیز می رساند با توجه به شیوع بیماری کوید۱۹ (کرونا) و رکود ایجاد شده در بازار، ایجاد همدلی و همبستگی و یاری رساندن به یکدیگر بیش از پیش موردنیاز است.
در همین راستا اداره کل اوقاف و امورخیریه استان از روزهای ابتدایی شیوع این بیماری به دنبال اخذ مجوز جهت حمایت از مستاجرین محترم املاک تجاری موقوفه از نماینده محترم ولی فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه(ریاست سازمان) بوده و مکاتبات در این خصوص انجام شده است.

اما ذکر چند نکته مهم جهت تنویر افکار عمومی و آشنایی مردم و رسانه ها با مسئله وقف لازم و ضروری می باشد:

۱- از آنجا که مسئله وقف صرفاً یک مسئله شخصی یا نبوده بلکه یک مسئله #شرعی می باشد لذا هرگونه تصمیم گیری درخصوص مسائل مترقبه و خاص بایستی با اذن و مجوز نماینده محترم ولی فقیه در سازمان به عنوان رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور اتخاذ گردد.

۲- در اینگونه مسائل صرفاً نماینده محترم ولی فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه با سنجش و بررسی دقیق کلیه زوایا در خصوص این گونه مسائل تصمیم گیری و مجوز لازم را صادر می نمایند.

۳- اوقاف مانند بسیاری از دستگاه های دیگر مالک نیست و اجازه هیچ گونه دخل و تصرفی در اموال و املاکی که در اختیار اوست ندارد بلکه #امین اموال و املاک واقفین است و در راستای نیات آنها صرفا مجری اجرای نیت واقفین می باشد.

۴- وقف چند رکن دارد. یکی از ارکان آن #موقوف_علیهم یعنی کسانی که وقف به نفع آنها انجام شده است و واقف به نیت آنها وقف کرده است. لذا نمی توان با یک نگاه یک طرفه به موضوعات و کمک به بخشی از مستاجرین، حق طرف دیگر یعنی موقف علیهم را نادیده گرفت.

۵- یکی از طرح هایی که از محل درآمد موقوفات در استان و کشور در حال انجام است و به موقوف علیهم خدمت رسانی می شود، طرح آستان مهربانی (دست های مهربانی) می باشد.
در این طرح به خانواده های کارگر و نیازمندی که باتوجه به مسائل اقتصادی پیش آمده مشکلات بیشتری گریبان گیر آنها شده است خدمت رسانی می گردد.
در اسفندماه سال جاری به ۶۷۹ خانواده نیازمند بسته های حمایتی شامل موادغذایی، البسه و موادبهداشتی اهدا شده است.

«روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی»
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن