#دست‌آورد_سفر_رئیس‌جمهور #لغو_اجبار_متقاضیان_مسکن_ملی #احداث_منازل_به_بعد_موکول_شد پس از سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به شهرستان طبس

#دست‌آورد_سفر_رئیس‌جمهور
#لغو_اجبار_متقاضیان_مسکن_ملی
#احداث_منازل_به_بعد_موکول_شد

پس از سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به شهرستان طبس و بیان دغدغه‌ها از سوی حجت الاسلام و المسلمین مجید نصیرایی نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی؛ امکان گفتگوی آزاد متقاضیان مسکن ملی با مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی فراهم شد.

وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم همزمان با سفر آیت‌الله رئیسی به معادن پروده طبس؛ پیش از ظهر جمعه ۱۹ شهریور ۱۴٠٠ وارد سایت مسکن ملی شد تا ضمن بازدید مجموعه‌های ۵٠ و ۷۹ هکتاری طرح ملی مسکن شهرستان؛ درباره مشکلات مطرح شده توسط مهندس عبداللهی نماینده متقاضیان؛ تدبیر نماید.

وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید سایت‌های مسکن ملی ضمن اعلام صریح این نکته که « در طبس مشکل زمین نداریم و هر خانواده فاقد مسکن می‌تواند برای دریافت زمین ثبت نام کند»؛ در جلسه‌ای فوری با آقای الهی سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان و مسئولان مرتبط از جمله راه و شهرسازی و بنیاد مسکن طبس به بررسی درخواست متقاضیان پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین نصیرایی پس از این سفر و جلسات مذکور در تماس تلفنی با مهندس عبداللهی نماینده متقاضیان مسکن ملی؛ ضمن تقدیر از پیگیری مجدانه وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از دست‌آوردهای فوری سفر رییس جمهور محترم به شهرستان طبس؛ ابطال نامه بنیاد مسکن به متقاضیان است که در آن دستور اجبار زمان‌دار جهت آغاز عملیات احداث منازل در زمین‌های واگذار شده را صادر کرده بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از همراهی مهندس آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی قدردانی کرد و افزود: براساس دستور صادره مقام مسئول؛ نامه قبلی مبنی بر تعیین زمان اجرای فنداسیون مسکن ملی ملغی اعلام شده و هیچگونه اجباری در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم اجرای شبکه آب و سایر مشکلات سایت مسکن ملی طبس؛ تا زمان تصمیم دولت سیزدهم و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید؛ متقاضیان هیچ اجباری برای شروع احداث منازل را ندارند.

گفتنی است؛ بنیاد مسکن در نامه و پیامک به متقاضیان مسکن ملی اعلام کرده بود که « اگر انجام عملیات ساختمانی را شروع نکرده‌اند با توجه به بند ۱۰ صورت جلسه شورای مسکن استان باید حداکثر تا ۲٠ مهر ماه ۱۴٠٠ نسبت به فنداسیون اقدام نمایند و در صورت عدم اجرا طبق صورتجلسه، برای حذف و استرداد زمین اقدام خواهد شد » و حالا این دستور تا ابلاغ تدابیر جدید دولت سیزدهم ملغی اعلام شد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن