‍ با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان

‍ با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی؛

نخستین جلسه شورای مهارت شهرستان طبس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان طبس، نخستین جلسه شورای مهارت شهرستان طبس در روز سه‌شنبه اول آذر در محل سالن همایش‌های معاونت استانداری و فرمانداری ویژه با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی برگزار شد.

در این جلسه، علی اکبر رحیمی فرماندار ویژه طبس با تاکید به نیازسنجی شغل و حرفه های مورد تقاضای شهرستان گفت: حرفه های مورد نیاز رصد و مهارت های لازم آموزش داده شود.

وی با اشاره به وجود معادن و ساخت چند هزار مسکن ملی، افزود: تعمیرات و راننده ماشین آلات سنگین، مهارت های ساخت و ساز و غیره را میتوان در قالب شبیه ساز و سپس در محیط واقعی کار آموزش داد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افزایش تقاضای رشته های فنی و حرفه‌ای در مدارس گفت: باید زیرساخت، امکانات و ظرفیت های لازم تامین شود.

حسن کامرانی فرد مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه فعالیت های فنی و حرفه‌ای را فعالیت هایی دانست که یک فرد را برای شغل و حرفه آماده می‌کند.

کامرانی فرد بیان کرد: سربازان وظیفه، عشایر، ساکنین مناطق روستایی، افراد دارای معلولیت، دانش آموزان، زندانیان، زنان سرپرست خانوار و اعضا خانوادشان، آسیب دیدگان اجتماعی و مشمولان بیمه بیکاری از جمله گروه های هدف مخاطب آموزش های مهارتی هستند.

وی عنوان کرد: برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت اموزی شامل ترویج فرهنگ مهارت آموزی و نقش آن در توسعه پایدار، استفاده از مربیان افتخاری، استفاده از اساتید صاحب نظر، استفاده از ظرفیت خیرین در امر مهارت آموزی، استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی و ارتقا و تجهیز کارگاه ها با توجه ب نیاز هر منطقه است.

مهدی غلامی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای طبس نیز در این جلسه گفت: وجود سازمان های موازی و عدم انسجام بین آموزش های مهارتی شهرستان، تخصیص اعتبارات تملک دارایی ها ویژه خرید تجهیزات آموزشی و تعمیرات مرکز، عدم صدور مجوز مشاغل خانگی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و عدم تخصیص تسهیلات بانکی ب مهارت دیدگان فنی و حرفه‌ای رسمی در راستای خود اشتغالی و کارآفرینی را از چالش های پیش روی حوزه مهارت آموزی شهرستان طبس دانست.

غلامی افزود: آموزش مهارتی در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مهارت های پیشرفته ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از حوزه های کاری شورای مهارت در شهرستان است.

وی گفت: از وظایف شورای راهبری آموزش های مهارتی شناسایی ظرفیت‌های بخش های تولیدی و خدمات فنی برای توسعه اموزش های مهارتی، بررسی و تصمیم گیری برای شناسایی و حمایت نخیگان، هدایت و حمایت از بخش خصوصی ارایه دهنده اموزش های مهارتی است

در این جلسه، معاون مدیر کل و ریاست آموزش و پرورش شهرستان طبس، رییس اداره کار و رفاه اجتماعی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس، رییس دانشگاه آزاد طبس و رییس اتاق اصناف در زمینه های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس و بازدید از کارگاه گوهر تراشی این واحد و بازدید از آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای «خانه پدری» که در رشته خدمات تغذیه ای فعالیت دارد از برنامه های مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در شهرستان طبس بود.

روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان طبس
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن