دسته‌بندی نشده

برگشت کیف گم شده نیم میلیاردی توسط کاسب عشق آبادی

برگشت کیف گم شده نیم میلیاردی توسط کاسب عشق آبادی
اقای مهدی رفعتی صاحب رستوران شهروند( امیران) عشق آباد کیفی حاوی چند بسته  دلار به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان  با مدارک صحیح و سالم تحویل صاحبش داد
آقای رفعتی در گفتگو با خبرنگار صدا وسیما گفت ظهر شاگرد رستوران موقع تمیز کردن متوجه کیفی می شود که جمع آوری می نماید، عصر موقع برگشتن بنده به رستوران کیف را تحویل من داد، موقعی که کیف را باز کردم  چند دسته دلار و گوشی با سایر مدارک داخل آن بود ، گوشی را باز کردم اما چون زبان چینی بود اصلا متوجه نشدم و فقط با کمی بررسی مشکوک شدم به  گردشگران خارجی که موقع نهار  به همراه یکی از همشهریان عشق آبادی به نام آقای محمد علی رجب زاده مهمان ما شدند ، بلافاصله به ایشان تماس گرفتم و ایشان با مهندسین که در طبس بودن و به دنبال کیف می گشتند اطلاع دادند  و از اینکه توانستم فردی را از دلنگرانی در بیاورم و کیف راصحیح و سالم به آنها تحویل دهم خیلی خوشحال هستم.

این جوان عشق ابادی در پاسخ به رجب زاده خبرنگار صدا وسیما که  از وی پرسید “با دیدن این همه پول وسوسه نشدید که آنها را برای خودتان بردارید ؟” گفت : کسب روزی حلال برای من از همه چیز مهمتر هست واز اینکه با تلاش زیاد و کار کردن در کنار آتش زندگی را اداره می کنم  به آن افتخار می کنم .
در ادامه در پاسخ به سوالی که چرا پاداش را قبول نکردی گفت :من برای پول این کار را نکرده بودم و پاداشم را از خدا می‌گیرم
و یقین دارم که پاداش خداوند چندین برابر با ارزشتر خواهد بود.
رابط مهندسین چینی در گفتگوی تلفنی با اینجانب گفت : زمانی که خواستم به ایران بیایم خیلی به من گفتند ،تا می توانی مواظب باش کیفت سرقت نشود و وقتی کیف گم شد ،هر چند به دنبال آن می گشتم اما کاملا از پیدا کردن آن نا امید شدم  ،
وی افزود این خاطره را هیچ وقت فراموش نخواهم کرد و به هر جای ایران و وطن خود که سفر نمایم از این مهمان نوازی و امانت دار بودن مردم خوب ایران به خصوص شهر عشق آباد خواهم گفت .
مهندس چینی در ادامه گفت  :در داخل کیف مقداری دلار، به پول ایران مبلغ ۵۰۰  میلیون تومان بود و مدارک با ارزشی که کمتر از پولها نبود. 
وی در پایان افزود: جالب تر از اینها این بود که تا ۱۰۰ میلیون تومان حاضر بودم، مژدگانی به صاحب رستوران بدهم  و هر چه قدر اسرار کردم اصلا قبول نکرد.
ایشان از بنده خواست که حتما با هر وسیله ای که می شود از وی تقدیر و تشکر شود و امانتداری این کاسب خوش اخلاق و خوب عشق آبادی به گوش مردم برسد .
ما هم برای مهدی آقای عزیز و خانواده محترم و شاگردا نشان آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون را از خداوند متعال خواستاریم.   
 عشق آباد خبر
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن